استاندار گلستان گفت: باید الزامات و مسائل مرتبط با فضای مجازی و آسیب‌های زیادی که این فضا می‌تواند به همراه داشته باشد و مزیت‌های آن را مد نظر قرار دهیم و برای ساماندهی این فضا تلاش کنیم.

استاندار گلستان: آسیب‌ها و مزیت‌های فضای مجازی باید برای جامعه تبیین شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، علی محمد زنگانه صبح امروز در مراسم آغازین سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان گلستان با توجه و تأکید بر اهمیت فضای مجازی اظهار داشت: مسائل مربوط به فضای مجازی همواره دغدغه رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام بوده و باید از فرصتی که در بستر فضای مجازی فراهم شده است، برای اهداف انقلاب اسلامی، پیشرفت و اعتلای نظام و رفع مشکلات مردم استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت در فضای مجازی نیازمند برخی الزامات است، خاطرنشان کرد: باید الزامات و مسائل مرتبط با فضای مجازی و آسیب‌های زیادی که این فضا می‌تواند به همراه داشته باشد و فواید آن را مد نظر قرار دهیم و برای ساماندهی این فضا تلاش کنیم.

استاندار گلستان در ادامه به سومین رویداد تولید محتوای بسیج اشاره کرد و گفت: در این رویداد به مسائلی مانند بازی، نرم افزار و اپلیکیشن توجه شده است. سن استفاده از این نرم افزارها بسیار پایین‌تر از آن است که تصور می‌کردیم و بیشتر کودکان و نوجوانان ما دسترسی به گوشی‌های هوشمند دارند که این موضوع در کشورهای تولید کننده مبتنی بر استانداردها و قوانین است.

وی با تأکید براینکه فضای مجازی نیازمند ساماندهی است، اظهار داشت: در برخی از کشورها برای دسترسی به برخی از سایت‌ها شرایط سنی تعریف شده و قوانینی برای دسترسی افراد وضع شده است اما به این مسائل در کشور ما توجه نشده و برای همین با معضلات و آسیب‌های زیادی رو به رو هستیم.

زنگانه با اشاره به برخی از آسیب‌های فضای مجازی مانند ترویج خودکشی در فضای مجازی گفت: ضمن آنکه برای تولید محتوا باید اقدامات مناسبی انجام دهیم، باید تمرکز ما بر این باشد که همه تدابیر مرتبط را برای صیانت از کاربران مورد توجه قرار دهیم.

وی درباره شبکه ملی اطلاعات هم گفت: ایجاد این شبکه و دسترسی مناسب به اینترنت از مطالبات اساسی همه خانواده‌ها است و امیدواریم در دولت سیزدهم شاهد تحقق این مطالبات مقام معظم رهبری در این زمینه باشیم.

استاندار گلستان افزود: بیش از 26 میلیون گیمر در فضای مجازی داریم که عمده آن کودکان و نوجوانان هستند و اگر جنبش تولید نرم افزار و بازی‌های مناسب را نداشته باشیم و اقدام سلبی را در دستور کار قرار دهیم بازنده این میدان خواهیم بود.

وی گفت: در کشور ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که در مسیر تولید محتواهای فضای مجازی و بازی می‌توانیم به کارگیری کنیم، در کشور گروه‌هایی را داریم که برای مهد و پیش دبستانی تولید محتوا کردند و با بازی، قصه و شعر و استفاده از روش‌های نوین مفاهیم را انتقال می‌دهند که باید این بازی‌ها در اختیار خانواده‌ها و مهدهای کودک قرار گیرند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار