رئیس اداره آموزش و تدوین استاندارد گلستان از استمرار فعالیت دبیرخانه کمیته فنی متناظر TC۲۱۸ در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خبر داد.

استمرار فعالیت دبیرخانه کمیته فنی متناظر TC۲۱۸ در گلستان
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، مینا چهره گشا گفت: طی حکمی از سوی مدیرکل دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در امور تدوین استانداردهای بین المللی سازمان ملی استاندارد ایران با استمرار استقرار دبیرخانه کمیته فنی متناظر TC218  با عنوان الوار چوبی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان موافقت به عمل آمد.
رئیس اداره آموزش و ترویج استاندارد گلستان با بیان اینکه کمیته فنی متناظر TC 218 به استاندارد سازی چوب گرد، چوب بریده شده و چوب فرآوری شده و مواد الوار مورد استفاده در کاربردهای مختلف می پردازد افزود: دبیرخانه این کمیته فنی متناظر از سال 1389 در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان قرار دارد.
چهره گشا افزود: سابقه طولانی و درخشان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در حوزه چوب و جنگل، وجود اساتید مجرب، مشارکت فعال آنان در پاسخگویی به اسناد و مدارک مرتبط با استاندارد های بین المللی و نیز وجود واحدهای تولیدی برتر در این صنعت، از امتیازات این دانشگاه برای ادامه فعالیت کمیته متناظر سازه های چوبی محسوب می شود.
وی اظهار داشت: هدف از استقرار این کمیته را بررسی متن پیش نویس استانداردهای بین المللی و ارائه نقطه نظرات ایران بر روی استاندارد های بین المللی ذکر کرد.
چهره گشا در پایان افزود: مقر اصلی دبیرخانه این کمیته در کشور اوکراین قرار دارد و ایران عضو ناظر در این کمیته فنی به شمار می رود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار