رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان گفت: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ فوتی بر اثر بیماری کرونا در استان به ثبت نرسید.

روز بدون فوتی کرونا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ دکتر عبدالرضا فاضل امروز شنبه ۲۲ آبان‌ماه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ها بستری و ۱۸ نفر وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته در مجموع ۷ نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان در بیان کرد: در جهان پیک ششم آغاز شده و برخی از کشورهاث همسایه ما از جمله ترکیه، افغانستان و پاکستان درگیر آن شده اند.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت:  در حال حاضر شرایط شیوع کرونا در استان ایستا است. می‌توان امیدوار بود که پیک ششم در استان ایجاد نشود.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان گلستان با اشاره به روند واکسیناسیون، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۷۷ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده که یک میلیون و ۲۲۰ هزار دوز مربوط به نوبت اول بوده است.

فاضل تصریح کرد: تاکنون ۸۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان نوبت اول و ۵۹ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کردند. پوشش واکسیناسیون در جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال استان، ۸۹ درصد است.

وی با اشاره به اینکه حجم بالایی از واکسن در کشور موجود است، افزود: تنها نگرانی الان ما، استقبال کم از واکسن در برخی شهرستان است. پوشش واکسیناسیون در شهرستان های گمیشان و مراوه تپه کمتر از ۶۷ درصد و در شهرستان های آق قلا، رامیان و بندرترکمن نیز کمتر از ۸۰ درصد است.

فاضل تاکید کرد: در گنبدکاووس نیز هر چند پوشش واکسیناسیون ۸۱ درصد است اما نیاز است در برخی روستاها ورود مناسب تری در واکسیناسیون داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته، شهرهای گرگان، گنبدکاووس، مراوه تپه، کلاله، بندرترکمن و بندرگز در وضعیت زرد و مابقی شهرهای استان در وضعیت آبی از لحاظ شیوع کرونا قرار دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار