نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: در جلسه‌های مختلفی که با وزیر کار و رئیس جمهور داشتیم بر حمایتاز کارگران و کارفرمایانی که در این شرایط اقتصادی دچار مشکل شدند، تأکید شد که امیدواریم تا پایان سال حمایت‌های لازم انجام شود.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس: کارگران نباید برای تأمین حداقل معیشت مشکل داشته باشند

به گزارش گلستان ۲۴؛ رحمت‌الله نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: گرانی و افزایش بی ضابطه قیمت کالاها به ویژه کالاهای اساسی در دو سال اخیر فشار زیادی به اقشار ضعیف به ویژه کارگران آورده است.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت، برنامه‌هایی برای حمایت از کارگران دارند، افزود: در جلسه‌های متعددی که برگزار شد تأکید ما به وزیر کار این بود که باید توجه ویژه‌ای به معیشت کارگران شود. یک بخشی از حمایت‌ها شامل کمک‌های غیرنقدی در قالب بن خرید کالا مطرح شد با این شرط که تورم‌زا نباشد.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کارگران باید از حداقل‌ها برخوردار باشند و بتوانند روزانه مایحتاج اصلی خود را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه حفظ اشتغال موجود در کشور ضروری است، گفت: در کنار حمایت از کارگران، مجلس و دولت باید به کارفرمایانی که در این شرایط سخت اقتصادی، برای تأمین مواد اولیه کارخانجات خود دچار مشکل شدند، کمک کنند. این حمایت‌ها می‌تواند در قالب سرمایه در گردش، استمهال تسهیلات بانکی و غیره باشد. 

نوروزی ادامه داد: از سوی دیگر باید بر حمایت کارفرمایان از کارگران نیز تأکید کنیم. امروز کارگران برای معیشت، اجاره و تهیه مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی گفت: در طرح اقدام ملی مسکن که در دولت دوازدهم شروع شد، سهم آورده‌ای که برای مردم در نظر گرفته شده 330 میلیون تومان است که یک کارگر چگونه می‌تواند این مبلغ را تأمین کند. در همین زمینه پیگیری‌هایی را از وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهور انجام دادیم که دست کم برای کارگران، سهم آورده برای مسکن ملی 5 تا 7 ساله تقسیط شود.

عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال اقداماتی در راستای حمایت از کارگران انجام شود.

وی همچنین بیان داشت: دولت‌های گذشته به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار هستند؛ امسال پرداخت 90 هزار میلیاردتومان بودجه به این سازمان پیشنهاد شد که نمایندگان 89 هزار میلیارد تومان آن را مصوب کردند و امیدواریم با تخصیص آن در نهایت کارگران، بازنشستگان و غیره نفع ببرند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار