رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاله گفت: امسال ۵۵۰ هزار اصله نهال جنگلی و مثمر مانند اکالیپتوس، اقاقیا، داغداغان، سنجد تلخ، انجیر، گلابی، پسته و صنوبر در این شهرستان تولید شده و قرار است از آذرماه در عرصه‌های منابع طبیعی استان کاشته شود.

امسال ۵۵۰ هزار اصله نهال جنگلی و مثمر در کلاله تولید شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدصادق بشکوفه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۱۱۰ هزار اصله از این نهال‌ها با همکاری فعالان محیط زیست شهرستان در عرصه‌های طبیعی و حاشیه جاده‌ها و ۴۰ هزار اصله نهال نیز در طرح زراعت چوب کلاله و بقیه در دیگر شهرهای استان کاشته می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته هشت هزار و ۷۰۰ اصله نهال با همکاری خیران حوزه طبیعت در حاشیه جاده کلاله تا روستای صوفیان و از دوراهی مشهد تا شهر کلاله کاشته شد که امسال نیز واکاری نهال‌ها در مسیرهای قبلی و کاشت نهال در مسیر روستای صوفیان تا شهر فراغی در برنامه قرار دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاله گفت: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی برای توسعه فضای سبز، نیاز است با مشارکت خیران و مردم دوستار طبیعت برنامه‌های نهالکاری در شهرستان انجام شود.

وی گفت: همچنین از سال ۹۸ تاکنون در کلاله برای ۳۸ پرونده احکام جایگزین حبس صادر و محکومان با نظارت کارشناسان منابع طبیعی موظف به غرس و آبیاری سه هزار و ۹۰۰ اصله نهال شدند.

وی اظهارداشت: همچنین خیران برای همراهی بیشتر در حفظ و نگهداری نهال‌های کاشته شده در عرصه منابع طبیعی پیشنهاد پلاک‌گذاری هر نهال به اسم افراد فوت شده براثر بیماری کرونا را دادند که باعث افزایش توجه مردم به عرصه‌های طبیعی خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاله گفت: این شهرستان ۱۲۳ هزار هکتار عرصه منابع ملی دارد که ۴۵ هزار هکتار آن جنگل‌های طبیعی و ۲۳ هزار هکتار آن جنگل‌های دست‌کاشت است و همچنین ۵۵ هزار هکتار عرصه مرتعی برای تولید گوشت در اختیار دامداران مجاز قرار دارد.

بشکوفه افزود: ۴۱۵ هزار متر مربع از عرصه‌های منابع طبیعی کلاله از ابتدای امسال تاکنون رفع تصرف شد.

شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت و هزار و ۷۵۲ کیلومتر مربع وسعت در شرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار