مدیرکل تأمین اجتماعی گلستان با بیان اینکه 43 درصد جمعیت استان تحت پوشش این صندوق هستند، گفت: از جمعیت حدود 2 میلیون نفری استان بیش از 814 هزار نفر از خدمات این سازمان برخوردار هستند.

۴۳ درصد از جمعیت گلستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی نودهی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: حوادث ناشی از کار در استان کاهش داشته است و از ابتدای امسال تعداد اینگونه حوادث در مقایسه با سال‌های گذشته کمتر شده است. همچنین درحال حاضر ۳هزار و ۵۷۰ نفر در استان مستمری بیمه بیکاری دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه حدود یک چهارم جمعیت استان تحت پوشش تأمین تأمین اجتماعی هستند، افزود: در استان گلستان بیش از ۵۰ هزار بازنشسته، مستمری بگیر، ازکارافتاده و بازمانده و غیره تحت پوشش این صندوق هستند که با احتساب افراد تحت تکفل تعداد آنها به ۴۴۲ هزار و۹۳۲ نفر بیمه شده تبعی می‌رسد.

نودهی ادامه داد: بیش از ۱۷ هزار راننده برون و درون شهری نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و همچنین ۳ هزار و۱۸۱نفر از کارفرمایان صنفی در استان ازخدمات این سازمان  استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۸هزار و ۵۰۰کارگر ساختمانی در استان تحت پوشش تامین اجتماعی  گلستان هستند، خاطرنشان کرد: کارگران ساختمانی به شرط داشتن کارت مهارت در یکی از مشاغل ۱۶گانه صنعت ساختمان از فنی و حرفه ای، ازخدمات بیمه  بهره مند خواهند شد.

نودهی با تأکید براینکه تأمین اجتماعی سازمانی غیردولتی بوده و به بودجه دولتی وابسته نیست، گفت: رفع مشکلات بازنشستگان ومستمری بگیران اولویت سازمان تامین اجتماعی است.منبع درآمد سازمان از راه وصول حق بیمه بوده بنابراین وصول مطالبات جاری و معوق مهمترین بخش تأمین منابع سازمان تأمین اجتماعی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار