چگونگی دریافت مستمری بازنشستگی برای معلولان تحت پوشش بهزیستی یکی از دغدغه های معلولان جامعه است.

آیا معلولان تحت پوشش بهزیستی می توانند از مستمری بازنشستگی برخوردار شوند؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، فرد معلولی خواستار پیگیر موضوع بیمه بازنشستگی معلولان از بهزیستی شد. 

محمود امانیان معاون توانبخشی بهزیستی گلستان در این رابطه گفت: برای افراد معلولی که چه تحت پوشش ما باشند و چه نباشند قانون کار و تامین اجتماعی برقرار است، خود بهزیستی بیمه خاصی ندارد که ما بگوییم بازنشستگی افراد معلول را تامین می‌کنیم و این مستمری که به آن‌ها پرداخت می‌شود تا پایان عمر برقرار است.

او افزود: اگر افراد معلولی شغل خاصی داشته باشند ما در پرداخت بیمه به آن‌ها کمک می‌کنیم به شرطی که بیمه آن‌ها یارانه‌ای نباشد.

امانیان گفت: برای افرادی که معلول هستند و تاکنون دریافتی از بهزیستی نداشتند و پشت نوبت هستند به دنبال تامین اعتبار هستیم تابه مرور تحت پوشش قرار دهیم.

او افزود: برای افرادی که متقاضی هستند هر چه سریعتر تحت پوشش قرار گیرند نوع معلولیت شان بررسی می‌شود و به جز این موارد نیازمندی‌های فرد معلول مورد بررسی قرار می‌گیرد تا علاوه بر حوزه توانبخشی از حوزه اجتماعی هم خدمات دریافت کند.

امانیان در رابطه با ارائه خدمات به معلولانی که مشکل بینایی دارند، گفت: ملاک ما برای ارائه خدمات به این دسته از معلولان کمیسیون پزشکی است و اگر تاییدیه را دریافت کنند می توانند تحت پوشش قرار گیرند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار