رئیس پلیس‌ راه گلستان با اشاره به بارش برف در محورهای کوهستانی و یخ زدگی جاده های استان گفت: در زمان حاضر تردد در محور توسکستان گرگان - شاهرود فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

 تردد در محور توسکستان گرگان - شاهرود با زنجیرچرخ ممکن است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، سرهنگ علی عبدی  پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:  هم اکنون تمام محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی  استان باز و تردد درآن جریان دارد.

وی با اشاره به شدت بارش برف در محور توسکستان به شاهرود و یخ زدگی جاده اظهارداشت: تردد در این مسیر فقط با همراه داشتن زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: همراه داشتن تجهیزات زمستانه به‌ویژه زنجیرچرخ، پوشاک گرم  و سوخت کافی از جمله ضروریات رانندگی در محورهای کوهستانی و برف خیز استان است.

عبدی از رانندگان خواست با رعایت فاصله طولی، رعایت سرعت مطمئنه و قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز حوادث جلوگیری کنند.

معاون راهداری و حمل  نقل جاده ای گلستان در این ارتباط گفت :  ماشین آلات و تجهیزات راهداری و راهداران در راهدارخانه‌ها و مناطق سخت گذر کوهستانی و نقاط موردنیاز مستقر هستند.

غلامرضا بیکی  اضافه کرد: این اداره کل امسال با ظرفیت ۱۶۷ دستگاه ماشین آلات اعم از سنگین، نیمه سنگین و سبک و با ۳۱۵ نفر نیرو در ۱۰ راهدارخانه در طرح راهداری زمستانی امسال برنامه ریزی کرده است.

استان گلستان  پنج هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که یکهزار و ۵۲۰ کیلومتر آن برفگیر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار