سفر سرپرست سازمان تامین اجتماعی همراه با وعده رفع برخی مشکلات قدیمی حوزه بهداشت و درمان گلستان به خصوص در مناطق کم برخوردار به عنوان یکی از راهبردهای اصلی دولت سیزدهم برای ارائه خدمات عادلانه، مهمترین خبر هفته گذشته این استان شمالی بود.

وعده حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان و مروری بر خبرهای هفته قبل گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، سفر جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سرپرست تامین اجتماعی به گلستان ، آغاز جشنواره تئاتر ، صدور نخستین سند برای رودخانه استان و انتصاب معاون سیاسی امنیتی استانداری از دیگر  رخدادهای خبری هفته گذشته گلستان بود.

**

سرپرست سازمان تامین اجتماعی کشور هفته گذشته به گلستان سفر کرد تا علاوه بر بازدید از چند پروژه در حال ساخت در این استان با مسولان ارشد گلستان دیدار کرده و راهکارهای بهبود خدمات این سازمان به حدود ۲ میلیون نفر از اهالی این استان را بررسی کند.

سفر میرهاشم موسوی  به گلستان مصوبات خوبی برای این  منطقه کم برخوردار به همراه داشت و نشان داد که عزم دولت برای تحقق عدالت در بخش بهداشت و درمان بسیار جدی است .

ایجاد سه شعبه تامین اجتماعی در شهرستان‌های فاقد شعبه گلستان برای دسترسی راحت مردم در حوزه بیمه‌ای، توجه ویژه به پروژه‌های نیمه‌تمام که چهره سازمان را مخدوش کرده، اختصاص یک دستگاه ام‌آرآی، ۵۰ تخت بستری و ۶ تخت دیالیز (پس از اخذ مجوز ماده ۲۰) همگی در بیمارستان حکیم جرجانی گرگان، افزودن چهار تخت آی سی یو، ۲۰ تخت ویژه و ایجاد درمانگاه در محوطه بیمارستان خاتم‌الانبیاء گنبدکاووس، جداسازی شعبه از درمانگاه و ارتقای درمانگاه در علی‌آباد کتول بخشی از مصوبات این سفر بود و مقرر شد درمانگاه تامین اجتماعی علی آباد کتولی مزین به نام سپهبد شهید سردار سلیمانی شود.

مصوبه ساخت و تجهییز  درمانگاه در شهرستان‌های مینودشت، رامیان و آق‌قلا و اختصاص نیرو از سوی سازمان تامین اجتماعی از دیگر دستاوردهای این سفر بود

در این سفر مقرر شد تا علاوه بر تکمیل خدمات بهداشتی و  درمانی تامین اجتماعی از پتانسیل های اقتصادی شرکت های زیر مجموعه این سازمان نظیر شستا در توسعه اقتصادی و محرومیت زدایی گلستان نیز استفاده شود که از آن جمله می توان به موافقت میرهاشمی به ایجاد و راه اندازی واحدهای کلان دامپروری با اشتغال حدود هزار نفر اشاره کرد که در صورت عملیاتی شدن می توان سهم بسزایی در رونق صنعت کشاورزی و رونق در بخش اقتصادی مناطق محروم گلستان به همراه داشته باشد.

**

استاندار گلستان  در هفته  گذشته به اتفاق جمعی از مدیران کل و نماینده مردم شهرستان های کردکوی ، بندرگز ، ترکمن و گمیشان از تعدادی پروژه های اقتصادی غرب استان نظیر چاه نفت هیرکان ، مجتمع پرورش میگوی گمیشان ، بندر سبز خزری  و همچنین جزیره آشوراده و کانال های سه گانه پهنه آبی خلیج گرگان بازدید کرد .

 در ادامه این بازدیدها علی محمد زنگانه از چند پروژه های عمرانی کردکوی دیدن کرد و سپس با پدر شهیدان ساورسفلی دیدارکرد.

استاندار گلستان ضمن  دیدار با پدر شهیدان مهدی و حیدر ساورسفلی با تفقد و احوال پرسی از ایشان بر استمرار راه شهیدان تاکید کرد .

استاندار گلستان با اشاره به جایگاه رفیع  چهار هزار شهید این استان، حرکت در مسیر شهدا و ایثارگران و خدمت به عموم مردم را از جمله اهداف دولت سیزدهم برشمرد.

**

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت گلستان گفت: یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۲۴۸ نفر معادل ۸۵ درصد جمعیت واجد شرایط این استان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

علی باقری  افزود: از مجموع حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر جمعیت مشمول استان تاکنون دست کم  ۹۲۵ هزار و ۱۵۰ نفر  دُز مرحله دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

**

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: کشت قراردادی گندم هفته جاری در ۵۵ هزار هکتار از اراضی این استان به صورت آزمایشی آغاز شده است.

به گفته محمدرضا عباسی در این طرح شرکت بازرگانی دولتی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی به ازای هر هکتار بین ۴۰ تا ۳۵ میلیون ریال، کود موردنیاز و پوشش بیمه ای برای کشاورز طرف قرارداد تامین می‌کند و دریافت این هزینه کرد از محل محصول تحویلی به دولت، کسر خواهد شد.

**

سی‌ودومین جشنواره تئاتر گلستان از روز پنجشنبه با اجرای هشت نمایش در بخش مسابقه صحنه‌ای، پنج اثر در بخش تک گویی زنان، سه اثر در بخش تک گویی مردان و پنج اثر در بخش مسابقه تئاتر کوتاه به مدت سه روز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز شد.

**

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان  گفت که با دستور قضایی حدود پنج میلیارد ریال کالای قاچاق شامل سلامت محور، سیگار، تنباکو و ادکلن در گمرک مرزی اینچه‌برون امحا شد.

حسین نجف زاده افزود: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۴۱۷ فقره پرونده در حوزه قاچاق  کالا و ارز در استان تشکیل شده که محکومین آن به ۳۲ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند و همه این کالاها نیز به نفع دولت ضبط گردید.

**

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: پنج زلزله افزایش طلاق و اعتیاد و کاهش جمعیت و ازدواج و حیا و عفت، کشور را تکان می دهد که زنان برای رفع این موارد نقش اساسی دارند.

معصومه حکیمیان در همایش فرماندهان حوزه و پایگاه های مقاومت خواهران با محوریت الگوی سوم زن  در حسینیه عاشقان ثارالله گرگان اظهار داشت: ولایت اجتماعی زنان در رهبری و ترویج فضائل و از بین بردن رذایل در الگوی سوم زن مسلمان بی بدیل است.

وی تاکید کرد: فعالیت های فرهنگی فرماندهان حوزه و پایگاه های مقاومت برادران و خواهران در کنار یکدیگر موثر خواهد بود  و بی شک هیچ پرنده ای با یک بال توان حرکت نخواهد داشت.

**

رئیس کل دادگستری گلستان گفت که با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت‌المال و تلاش اداره‌کل ثبت اسناد و املاک، نخستین سند مالکیت رودخانه‌های گلستان به نام رودخانه "گز وطنا" در غرب این استان به مساحت ۳۴ هکتار صادر شد .

 حیدر آسیابی افزود: برای حفظ حریم و بستر این رودخانه و جلوگیری از رودخانه خواری ، سه فقره سند مالکیت این رودخانه در شهرستان های بندرگز ، ترکمن و کردکوی به نام دولت به نمایندگی شرکت آب منطقه‌ای گلستان صادر گردید.

**

مدیر پروژه کاروان سلامت دام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره ) گفت: از سال جاری دام های ۲۰۰ روستای مناطق کم برخوردار چهار استان کشور به صورت آزمایشی زیرپوشش طرح کاروان سلامت دام این ستاد قرار گرفتند.

حسام اشعریون در گرگان بیان کرد: این طرح آزمایشی از ابتدای سال از خراسان جنوبی آغاز و سپس استان های سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویر احمد و گلستان اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای پشتیبانی از اجرای طرح مزبور، مواد مصرفی تامین و در اختیار چهار استان قرار گرفته است.

**

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به توطئه دشمنان برای تاراج سرمایه‌های هویتی و اجتماعی مانند فرزندآوری گفت که افزایش نرخ رشد جمعیت استان نیاز به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری ویژه دارد.

حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین افزود: کم‌توجهی به نرخ رشد جمعیت و فرزندآوری در کنار سرمایه گذاری اندک برای تربیت فرزندان در خانواده باعث اتفاقات تلخی مانند کاهش نیروی کار و افزایش تعداد سالمندان خواهد شد.

**

علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان روز شنبه طی حکمی سیدعلی مهاجر را به عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری این استان منصوب کرد.

**

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان از برگزاری ۵۰۰ برنامه ویژه فرهنگی در بیست و نهمین هفته کتاب و کتابخوانی توسط این نهاد در استان خبر داد.

آخوند عبدالحی میرزاعلی افزود:  این  برنامه ها از بیست و چهارم آبان ماه تا یکم آذر در کتابخانه های عمومی استان با محوریت شعار امسال هفته کتاب "جای خالی را با کتاب های خوب پر کنید" برگزار می‌شود.

**

سردار سرتیپ پاسدار "علی فدوی" جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  هفته گذشته با هدف ارزیابی آخرین اقدامات و دستاوردهای سپاه و بسیج گلستان  با استقبال رسمی علی محمد زنگانه استاندار گلستان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

سردار فدوی ضمن دیدار با آیت الله نور مفیدی از تعدادی از مراکز و پایگاه های سپاه در استان گلستان بازدید کرد..

در همین راستا فرمانده سپاه نینوا گلستان هم  با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته بسیج از ۲۹ آبان تا پنجم آذر ماه با شعار"بسیج پاره تن مردم" گفت که در این هفته ۲ هزار و ۲۶ برنامه در این استان برگزار خواهد شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار "علی‌ ملک‌شاهکوهی" در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهارداشت: برنامه‌های سال جاری هفته بسیج در قالب ۱۱۲ عنوان و ۹ سرفصل انجام خواهد شد.وی بیان‌ کرد: از مجموع این برنامه‌های کل استان، ۴۲ برنامه شاخص در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار