رئیس هیات تکواندو استان گلستان از برگزاری مسابقات انتخابی المپیاد استعدادهای برتر در رده سنی نونهالان و نوجوانان خبر داد.

مسابقات انتخابی المپیاد استعدادهای برتر تکواندو در گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گرگان؛ علی نوری اظهار کرد: تکواندو یک ورزش رزمی المپیکی است که از سال ۲۰۰۰ به طور رسمی وارد مسابقات المپیک شد و در کشور از جایگاه مناسبی برخوردار است مسابقات این رشته ورزشی در سه قسمت مبارزه ( کیوروگی)، پومسه و هان مادانگ برگزار می شود.

نوری گفت: با توجه به سابقه ۴۰ ساله تکواندو در استان گلستان ما اساتید بزرگواری در سطح استان داریم که جزو مفاخر تکواندو استان هستند، که می‌توان استاد کرامت، استاد سقیانی و استاد حسینی را نام برد که جزء معدود اساتیدی هستند که دان ۸ را دارند و در کنار این بزرگوارن اساتید توانمند بسیاری داریم که با تمام توان در حال تلاش در جهت سربلندی تکواندو استان گلستان هستند.

رئیس هیات تکواندو گلستان افزود: ماحصل این تلاش‌ها قهرمانان بزرگی چون فاطمه حسام قهرمان پومسه جهان و آسیا، فاطمه کلاسنگیانی و صبا توحیدی فر قهرمان هان مادانگ جهان می باشد.

وی ادامه داد: مهدی کاووسی ورزشکار گلستانی توانست بعد از گذشت ۴۰ سال مدال جام فجر را در این رشته کسب کند و همچنین در سابقه این رشته ورزشی در گلستان می‌توان از مجتبی نوروزی نام برد که به مدت سه سال پیاپی قهرمانی کشور را در سوابق ورزشی خود دارد.

نوری گفت: در حال حاضر در سایت بانک اطلاعات فدراسیون تکواندو استان گلستان 10 هزار 200 عضو دارد و گلستان این پتانسیل را دارد که با برنامه ریزی صحیح و مدون شاهد شکوفایی استعدادهای بسیاری درسطح لیگ های کشوری باشد .

وی تصریح کرد: امسال توفیق آن حاصل شد که هیات استان به صورت رسمی در بخش پومسه بانوان تیمی در سطح کشوری داشته باشد و ۴۰ نفر از برترین های استان را معرفی کند و همچنین باشگاه های استان نیز در سطح کشوری حضور دارند و در بخش کیوروگی نیز تکواندوکاران توانمندی در تیم های مختلف کشوری بازی می کنند و جایگاه ویژه ای در رنکینگ کشوری دارند.

وی افزود: ما در صدد هستیم تا زیرساخت‌ها به صورت کلی و با توجه به پتانسیل تکواندو گلستان صورت گیرد مطمئن باشید طی چهار، پنج سال آینده شاهد افتخار آفرینی های درخشانی در سطح کشور خواهیم بود.

نوری گفت: در حال حاضر با توجه به بهبود شرایط کرونا امسال فقط مسابقات قهرمانی استعداد های برتر کشور در بخش نوجوانان را خواهیم داشت که در بهمن ماه ۱۴۰۰ به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد و هیات برای آنکه بتواند تیم قوی را روانه این مسابقات کند مسابقاتی را جهت شناسایی ورزشکاران شاخص استان برگزار کرد.

نوری با بیان اینکه این مسابقات در روز ۲۷ آبان ماه برای بانوان و در روز ۲۸ آبان ماه برای آقایان برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات ۱۹۰ تکواندو کار گلستانی با هم به رقابت پرداختند و نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

نوری گفت: ضمن اینکه نگاه ویژه ای به آینده تکواندوی استان داریم پس از دو سال انتظار به خاطر شرایط کرونا، این مسابقات با حضور پرشور تکواندو کاران در دو رده سنی نونهالان و نوجوانان با هوگوی الکترونیک و هم ردیف مسابقات کشوری و با همان کیفیت برگزار شد تا تکواندو کاران جوان استان عادت کنند با هوگو الکترونیک پا بزنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تیم پومسه آقایان و بانوان استان آمادگی کامل جهت حضور در لیگ برتر تکواندو کشور را دارد و امیداوریم در ماه آینده شاهد افتخار آفرینی این ورزشکاران در این مسابقات باشیم.

وی اضافه کرد:  در حال حاضر برنامه ریزی هایی جهت برگزاری استاژ فنی تکواندو در دست اقدام است تا میزبان دوباره یوسف کرمی قهرمان ارزنده کشورمان در کنار قهرمان بنام دیگری در ماه آینده باشیم ضمن اینکه در پایان آذر ماه استاژ داوری با حضور رئیس کمیته داروان فدراسیون تکواندو به میزبانی گلستان برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار