معاون سواد آموزی گلستان در جلسه قطب غرب سوادآموزی استان، از پوشش ۱۰۰ درصدی حجم دوره انتقال سوادآموزی خبرداد .

پوشش ۱۰۰ درصدی حجم دوره انتقال سوادآموزی درگلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، جلسه روسای ادارات و کارشناس مسئولان سوادآموزی قطب غرب استان گلستان، با حضور محمد حبیبی، معاون سوادآموزی گلستان و به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول برگزار گردید.

 معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گلستان در این جلسه، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حوزه سواد آموزی به ویژه در فرآیند ثبت‌نام و کلاس گذاری اظهار داشت: خوشبختانه در اکثر شهرستان‌ها حجم ابلاغی دوره انتقال پوشش ۱۰۰ درصدی داشته و حتی در تعدادی از شهرستان ها درخواست حجم اضافی به استان ارسال شده است که نشان از همت بالای همه همکاران دارد.

در ادامه جلسه، حبیبی با اشاره به ضرورت پالایش اسمی بی‌سوادان اظهار داشت: پالایش اسمی یک همکاری چند جانبه از دستگاه های مختلف را می‌طلبد و باید با تعامل موثر این موضوع دنبال شود و به همین دلیل در شورای پشتیبانی استان و شهرستان ها که با ریاست استاندار و فرمانداران محترم برگزار می گردد به عنوان تکلیف چند دستگاه از جمله آموزش و پرورش، ثبت احوال، بهزیستی و مرکز بهداشت مصوب و ابلاغ گردید.

 وی با اشاره به دشواری های  فراوان که شهرستان های مختلف در زمینه پالایش اسمی گزارش نمودند اظهار داشت:  استفاده از ظرفیت فرمانداران و همچنین استفاده از تجربیات موفق شهرستان های دیگر در این زمینه می تواند گره گشای مشکلات باشد.

در ادامه این جلسه شیوه نامه نیروی انسانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که معاون سوادآموزی گلستان این در این رابطه گفت: طی 2 آزمون برگزار شده در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تعداد 1106  نفر آموزش دهنده استان گلستان در آزمون پذیرفته شدند و تعداد ۴۳ آموزش دهنده نیز مشمول طرح قانون ایثارگران شده‌اند که این امر پوشش حجم ابلاغی را در دوره های سوادآموزی دچار چالش جدی نموده است.

همچنین مسائل مرتبط با پالایش اسمی، نیروی انسانی، توانمند سازی نیروی انسانی و آموزش پودمانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار