مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که از زمان آغاز تزریق واکسن کرونا به دانش‌آموزان تاکنون ۹۶ درصد محصلان بالای ۱۲ سال گلستان در طرح واکسیناسیون شرکت کردند.

۹۶ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال گلستان واکسن کرونا تزریق کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا علی متکی روز چهارشنبه در نشست استانی کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات پیشگیری از کرونا بیان کرد: گلستان ۱۵۳ هزار و ۸۲۰ دانش آموز ۱۲ تا ۱۷ ساله دارد که به همه آن‌ها واکسن کرونا تزریق خواهد شد.

به گفته وی طرح تزریق واکسن کرونا به دانش آموزان گلستان از ۲ ماه قبل آغاز شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: این استان یک میلیون و ۴۵۵ هزار شهروند ۱۲ سال به بالای واجد شرایط دریافت واکسن کرونا دارد که تاکنون یک میلیون و ۲۵۷ هزار و ۵۰۲ نفر یک نوبت و ۹۶۲ هزار و ۱۸ نفر نوبت دوم را تزریق کردند.

وی با اشاره به این که در استان کمبود واکسن کرونا وجود ندارد، خواستار مراجعه افراد باقی مانده برای دریافت واکسن کرونا شد.

وی یادآور شد: تاکنون ۲۲۴ هزار و ۶۵۹ نفر از افراد واجد شرایط استان برای دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند که عمده این جمعیت از اهل سنت هستند.

متکی از فعالان حوزه رسانه گلستان خواست پر رنگ تر از گذشته با تولیدات خود افراد باقی مانده را برای دریافت واکسن کرونا ترغیب کنند.

وی به روند کاهشی شیوع کرونا در گلستان اشاره کرد و گفت: اکنون ۲۰۰ نفر مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال ۲۰ نفر آنان وخیم است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: اکنون گلستان وضعیت خوبی در کاهش آمار ابتلا به کرونا در میان استان ها دارد و در رتبه دوم از لحاظ کاهش آمار ابتلا و فوتی قرار گرفته است.

در این نشست نمایندگان دستگاه های عضو کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد استانی پیشگیری از کرونا بر انجام مصاحبه با علمای شیعه و سنی به ویژه اقوام ترکمن، استفاده از ظرفیت نمازجمعه و تشکل های مردمی در ترغیب مردم به دریافت واکسن کرونا تاکید کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار