رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس گفت: طرح جامع ترافیک شهری با هدف کنترل و مدیریت تردد در خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی گنبد با همکاری متخصصان دانشگاهی در حال تهیه و تدوین است.

طرح جامع ترافیک شهری گنبدکاووس در حال تدوین است

به گزارش گلستان ۲۴؛ پرویز ناصری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اولویت‌های تاثیرگذار در بحث ترافیک شهری از جمله ساماندهی و لزوم افزایش تعداد توقفگاه ها، یک طرفه شدن خیابان‌ها، تعریض و اصلاح معابر و احداث رفیوژ (جداکننده) در خیابان‌های پرترافیک در این طرح لحاظ خواهد شد.

وی وجود توقفگاه را در کاهش بار ترافیکی در معابر شهری موثر دانست و گفت: هم اینک یک توقفگاه طبقاتی در خیابان خیام و سه پارکینگ همکف در خیابان‌های حافظ، امام زاده و امام خمینی(ره) جنوبی زیر نظر شهرداری فعالیت دارند و ۶ توقفگاه توسط بخش خصوصی در نقاط مختلف شهر مدیریت می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس افزود: فرهنگ استفاده از توقفگاه عمومی آن گونه که باید در این شهرستان جانیفتاده و خیلی از مردم حاضر نیستند وسیله نقلیه خود را در جایی مطمئن در این مکان بدون استرس پارک کرده و بعد مسافت کوتاهی را برای انجام اموری اداری و یا حضور در مراکز خرید پیاده‌روی کنند و اصرار بر توقف خودرو در مقابل و یا روبروی مقصد مورد نظر دارند.

ناصری اظهارداشت: با توجه به استقبال کم مردم از توقفگاه طبقاتی خیابان خیام با ظرفیت ۱۳۰ خودرو، در حال رایزنی هستیم تا کارکنان واحدهای اداری و بانک‌های مستقر در این خیابان مکلف به پارک خودروهای خود در این مکان آن هم به صورت رایگان شوند تا بخشی از فضای خیابان‌ از ساعت هفت تا ۱۵ هر روز برای استفاده شهروندان خالی باشد.

وی یادآور شد: همچنین برای زیباسازی فضای شهری و دید بهتر کیوسک پلیس و اتوبوس‌رانی در ضلع شرقی و غربی میدان مرکزی (میدان انقلاب) برداشته شد و اصلاح و نوسازی فضای میدان و انتخاب المان مناسب برای آن در دستورکار شهرداری قرار دارد.

رییس شورای شهر گنبدکاووس افزود: ساماندهی وضعیت روشنایی ورودی‌ها و بلوارها، نصب پایه چراغ دکوراتیو و خرید حداقل ۵۰۰ کله چراغ برای معابر اصلی، خرید تجهیزات بازی برای بوستان‌های محله‌ای، نصب ایستگاه اتوبوس و خرید نیمکت‌های فانتزی با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است و همچنین پیاده‌روسازی با بتن رنگی از حدفاصل سندیکای کامیون‌داران (جاده آزادشهر) تا میدان ۱۷ شهریور با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار به‌زودی آغاز می‌شود.

شهر گنبدکاووس افزون بر ۱۶۰ هزار نفر جمعیت و ۲۸ کیلومتر مربع وسعت دارد و به‌عنوان شهر محوری شرق گلستان به شمار می‌رود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار