رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: طی هفته گذشته یک نفر بر اثر کرونا در گلستان فوت کرده و گلستان جزو سه استان آخر در میزان کشندگی کرونا است.

گلستان جزو ۳ استان آخر در میزان کشندگی کرونا است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، عبدالرضا فاضل پیش از ظهر شنبه در جلسه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای گلستان اظهارکرد: شرایط کرونا در گلستان تثبیت شده و در مقایسه با دو هفته گذشته همه شهرهای استان جز آزادشهر آبی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از بستری ۱۹۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان خبرداد و افزود: از این تعداد، ۴۶ نفر در آی سی یو تحت مراقبت بوده و ١۶ نفر هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی با بیان اینکه در روز گذشته فوتی کرونایی در استان ثبت نشده است، ادامه داد: طی هفته گذشته یک نفر بر اثر کرونا در استان فوت کرده و گلستان جزو سه استان آخر در میزان کشندگی کرونا است.

فاضل در خصوص واکسیناسیون هم گفت: تاکنون دو میلیون و ٢۵٠ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده که یک میلیون و ٢۶۵ هزار دوز در مرحله اول بوده و ٩۴٧ هزار گلستانی هم هر دوز را دریافت کرده‌اند.

طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان براساس آمار بالا، ٨۶ درصد مردم گلستان دوز اول و ۶۶ درصد هم دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: همچنین سه هزار و ٣۶٠ نفر هم دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده و میزان استقبال کم بوده است.

فاضل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته کرونا در آفریقا، گفت: این ویروس در حال گسترش بوده و تشخیص آن از طریق تست PCR ممکن نیست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار