فرماندار کلاله گفت: پروازهای فرودگاه "شهدای کلاله " با راه اندازی جایگاه سوخت از سر گرفته می شود.

شرایط برقراری مجدد پرواز‌های فرودگاه کلاله

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حدود ۵۰ سال از زمان ساخت فرودگاه شهرستان کلاله می‌گذرد و باوجود صرف میلیارد‌ها تومان هزینه برای ایجاد زیرساخت‌های پروازی هر چند سال یکبار فعالیت این فرودگاه متوقف می‌شود.

تعطیلی‌های طولانی مدت فرسودگی زیرساخت‌ها و تجهیزات این فرودگاه را به همراه دارد.

محمد ابراهیمی تودرواری فرماندار کلاله در این رابطه گفت: در حال حاضر زیرساخت فرودگاه کلاله تکمیل شده و به تازگی ۱۲ میلیارد تومان صرف حصارکشی و دیوارکشی آن شده است.

او افزود: برای راه اندازی مجدد پرواز‌ها در این فرودگاه تنها به یک جایگاه سوخت نیاز داریم و اگر این اتفاق رخ دهد تاثیر زیادی در رونق اقتصادی شهرستان خواهد داشت.

ابراهیمی تودرواری گفت: نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور موضوع جایگاه سوخت را مطرح کرده است و در یک هفته آینده نتیجه آن مشخص می‌شود.

عبدالخلیل صادقی معاون عملیات فرودگاه‌های گلستان هم در این رابطه گفت: فرودگاه کلاله تمام استاندارد‌های هوانوردی و هواپیمایی را داراست و آنچه رسالت شرکت هواپیمایی در رابطه با این فرودگاه بوده به سرانجام رسیده است.

او افزود: بر اساس طرح جامع فرودگاهی فضای مناسب برای جایگاه سوخت در فرودگاه کلاله مشخص شده است تا در زمان مناسب جایگاه سوخت راه اندازی شود.

صادقی ادامه داد: پیرو نامه‌ای که نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی به ریاست جمهوری در رابطه با راه اندازی فرودگاه کلاله داشته اند از طرف رئیس دفتر رئیس جمهور مکاتباتی با وزاری نفت و راه و شهرسازی انجام شده است.

او ادامه داد: با وجود اینکه زمین مناسب و زیرساخت برای جایگاه سوخت آماده شده  تاکنون هیچ گونه اقدامی از طرف شرکت پخش فراورده‌های نفتی انجام نشده است.

صادقی گفت: با توجه به پیگیری های نماینده شرق استان در مجلس امیدواریم به زودی پروازهای این فرودگاه از سر گرفته شود. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار