آیین گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با حضور جمعی از معلولین تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان گلستان در حرم مطهر امامزاده عبدالله (ع) گرگان به همراه برپایی نمایشگاه صنایع دستی و محصولات تولیدی این عزیزان برگزار شد.

ارائه رایگان اماکن متبرکه برای اشتغالزایی معلولین/ توسعه زیرساخت‌ها برای تبلور نخبگی معلولین

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در این مراسم با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساختهای توسعه فعالیت معلولان، گفت: تمامی بقاع متبرکه و آستان امامزادگان استان برای اشتغالزایی معلولین به صورت رایگان در اختیار آها قرار می گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در این مراسم با اشاره به اینکه شعار سازمان اوقاف و امور خیریه این است که باید تلاش کنیم تا جامعه ای به دور از جهل و فقر داشته باشیم، اظهار کرد: امرور سازمان اوقاف و امور خیریه در سرتاسر کشور به دنبال آن است تا هر جایی کمبود و فقری در حوزه های مختلف اقتصادی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی باشد با قدرت به میدان بیاید.

حجت الاسلام سلیمانی فرد با بیان اینکه از سنوات قبل اداره کل اوقاف وامور خیریه مطابق با تفاهم نامه های منعقد شده با بهزیستی در حوزه های مختلف همکاری می کند، افزود: بیش از یک دهه است که همکاری ما با بهزیستی تداوم دارد و ما معتقدیم این همکاری و همدلی باید بیشتر شود.

وقف های جدید را به سمت حل مشکلات معلولین هدایت می کنیم

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات جامعه معلولان یا همان افراد دارای کم توانی جسمی همه باید به میدان بیائیم، خاطرنشان کرد: ما در بستر انجمن یاوران وقف که متشکل از نهادها، گروهها و اشخاص مردمی و رسانه هاست تلاش می کنیم واقفان جدید را به سمت نیاتی مطابق با نیازمندی معلولان هدایت کیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه باید زیرساخت های لازم برای توسعه فعالیت و تبلور نخبگی معلولان فراهم شود، خاطرنشان کرد: ما در اداره کل اوقاف و امور خیریه در اجرای طرح شمیم خدمت تمامی اماکن مذهبی و متبرکه و همچنین فضاهای متناسب در آستان مقدس امامزادگان را به صورت رایگان برای اشتغالزایی معلولین در اختیار این عزیزان قرار می دهیم.

سلیمانی فرد بر ضرورت مطالبه گری و پیگیری مداوم توسط جامعه معلولین برای مناسب سازی بسترهای رشد این عزیزان تاکید کرد و گفت: بدون تردید با پیگیری و مطالبه گری درست می توان بسترهای کارآفرینی، اشتغال، پیشرفت و نمایاندن توانمندی های واقعی و بی بدیل معلولین را ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از نخبگان جامعه معلولین و فرهیختگان این قشر توانمند از سوی مدیران ارشد استانی تجلیل شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار