رییس دانشگاه پیام نور شهرستان گنبدکاووس، علم آموزی و مطالبه‌گری را رسالت مهم دانشجویان دانست و با تاکید بر ضرورت توجه و اهتمام به این ۲ ویژگی، خواستار تقویت روحیه آرمانخواهی در این قشر شد.

رییس دانشگاه پیام نور گنبد:علم‌آموزی و مطالبه‌گری رسالت مهم دانشجو است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، رضا یازرلو روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان گنبدکاووس اظهار داشت: در علم آموزی دانشجو باید علمی را که در دوران تحصیل می‌آموزد با پیوند زدن به اقتصاد و صنعت، تبدیل به ثروت کند.

یازرلو اضافه کرد: دانشجو باید درحوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مطالبه‌گر باشد و مطالبه‌گری به معنی سیاسی کاری نیست بلکه پیگیری مسائل و مشکلات جامعه با روحیه آرمانخواهی و عدالت گری از مسوولان است. 

به گفته وی، تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی از بهترین مسیرها برای مطالبه‌گری دانشجویان است.

رییس دانشگاه پیام نور گنبدکاووس ادامه داد: در کنار ۲ رسالت اصلی دانشجویان، انجام فعالیت‌های جانبی مثل عضویت در تشکل‌های دانشجویی و تقویت روحیه جهادی با کمک به حادثه دیدگان بلایای طبیعی و یا کمک به رفع محرومیت‌ها برای نسل جوان و دانشجو ضروری است. 

به گزارش ایرنا، ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ مدتی پس از کودتای ۲۸ مرداد در حرکت اعتراضی دانشجویان نسبت به گسترش سلطه استکبار جهانی در ایران، سه دانشجو به دست نیروهای شاهنشاهی به شهادت رسیدند؛ دانشجویانی که پس از گذشت ۶۸ سال همچنان نام و یادشان ماندگار است و رهروان آنان، راهشان را ادامه می‌دهند.

با شهادت سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران به نام‌های «مهدی (آذر) شریعت‌رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی» در پی یورش نیروهای امنیتی به این دانشکده و مجروح شدن تعداد دیگری از دانشجویان این روز برای همیشه در تاریخ ایران ثبت شد.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت حدود ۱۵ هزار دانشجو دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار