بررسی لایحه بودجه سال آینده حاکی از آن است که از خردادماه تسهیلات واحدهای مسکن مهر فروش اقساطی نشده‌ به ۱۸ درصد افزایش خواهد یافت.

جزئیات بودجه ۱۴۰۱|افزایش سود وام مسکن مهر به ۱۸ درصد از خردادماه ۱۴۰۱

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، جزئیات لایحه بودجه سال 1401 حاکی از آن است که در تبصره 11 (مسکن و حمل‌ونقل) و در بند الف به دولت اجازه داده شده برای عملیات آماده‌سازی، محوطه‌سازی، تامین خدمات روبنایی و زیربنایی و تکمیل واحدهای مسکن مهر، طرح‌های بازآفرینی شهری، مصلی تهران،‌طرح‌های مسکن و سایر موارد پیش‌بینی شده در قانون جهش تولید  مسکن اقدامات زیر انجام شود؛

در بند یک آمده؛  وزارت راه مجاز است تا سقف 10 هزار میلیارد تومان از محل منابع داخلی یا تهاتر اراضی املاک شرکت‌های زیرمجموعه را به قیمت کارشناسی یا فروش از طریق مزایده مشروط به حفط کاربری بعد از واگذاری با ساز و کار گردش خزانه از طریق صندوق ملی مسکن صرف طرح‌های فوق کند. 10 هزار میلیارد ریال نیز برای تکمیل عملیات اجرایی مصلی تهران هزینه می‌شود.

در بند 4 این تبصره نیز به مالکان مسکن مهر تا خرداد 1401 فرصت داده شده تا نسبت به فروش اقساطی واحدهای خود مهلت داده، در غیر اینصورت به بانک مسکن اجازه داده شده نرخ سود تسهیلات را به 18 درصد افزایش دهد.

در بند 5 مالیات واحدهای مسکن مهر 300 هزار تومان برای هر واحد تعیین شده است. این در حالی است که در شهرهای جدید به‌خصوص پرند طی دو سال اخیر ارقامی بین 2 تا 10 میلیون تومان تحت عنوان مالیات از متقاضیان دریافت شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار