سفر رییس قوه قضاییه ، همایش ملی نقش بانوان در ایجاد تمدن نوین اسلامی ، تغییر امام جمعه اهل سنت آزادشهر ، انهدام باند ۱۱ نفره سارقان کابل و دستگیری شکارچیان غیرمجاز فلامینگو از جمله رخدادهای خبری هفته پایانی آذر در گلستان بود.

سفر رییس عدلیه و دیگر رخدادهای خبری گلستان در هفته پایانی آذر

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، رییس قوه قضاییه در چهارمین سفر استانی خود صبح پنجشنبه از طریق  فرودگاه بین المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

در سفر یک روزه حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه به استان گلستان، اعضای شورای عالی قضایی از جمله دادستان کل، رئیس سازمان بازرسی کل، رئیس سازمان پزشکی قانونی، رئیس دیوان عالی و رئیس مرکز توسعه شورای حل اختلاف نیز حضور داشتند.

نشست با فعالان اقتصادی، دیدار با مردم، قضات، کارکنان و مسئولان قضایی و حضور در نشست های شورای اداری و قضایی از برنامه‌های رئیس قوه قضاییه در سفر به استان گلستان بود.

حضور رییس قوه قضاییه در گلستان و پیگیری برخی مطالبات مزمن برزمین مانده و چند وجهی این استان مانند احیای خلیج گرگان، ساخت پتروشیمی و توسعه راه آهن بار دیگر بارقه امید را در دل‌های اهالی این منطقه روشن و مردم را به داشتن آینده بهتر امیدوارتر کرد.

معطل ماندن مصوبه هیات دولت در خصوص اجرای طرح گردشگری آشوراده، لایروبی کانال های منتهی به خلیج گرگان و احیای این اکوسیستم منحصر بفرد، تعیین تکلیف پروژه پتروشیمی گلستان، توسعه منطقه آزاد اینچه برون  بخشی از مطالبات برزمین مانده اهالی گلستان است که اجرای آنها با چالش های مختلفی از جمله گره های حقوقی و قضایی مواجه بوده است. 

 رییس قوه قضاییه در مدت زمان حضور یکروزه خود در گرگان وعده داد تا تمام اختیارات لازم برای حل و فیصله دادن مشکلات حقوقی این پروژه ها را به رییس کل دادگستری استان تفویض کند تا شاهد شتاب گیری اجرای این پروژه در گلستان باشیم. 

**

همایش ملی و یک روزه نقش بانوان در ایجاد تمدن نوین اسلامی با رویکرد الگوی سوم با اهدافی چون نقش و جایگاه بانوان در شکل گیری انقلاب اسلامی، نقش و جایگاه بانوان در شکل گیری جامعه اسلامی، نقش و جایگاه بانوان در شکل گیری دولت اسلامی و نقش و جایگاه بانوان در رسیدن به تمدن نوین اسلامی در گرگان برگزار شد.

علی نیکزاد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی و فاطمه واعظ جوادی رئیس شورای راهبردی زن و خانواده بسیج اساتید کشور از جمله سخنرانان این همایش بودند.

**

 در هفته گذشته تعدادی از شکارچیان موجب کشتار چندین قطعه پرنده مهاجر در زیستگاه های گلستان شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن از دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز یک قطعه فلامینگو و ۶ قطعه پرنده چنگر در خلیج گرگان خبر داد و گفت: در این ارتباط ۲ قبضه سلاح شکاری و ۶۸ فشنگ ساچمه‌زنی کشف شد.

علی بیانی افزود: این شکارچیان در عملیات مشترک محیط زیست و انتظامی شهرستان ترکمن شناسایی شده و به دام قانون افتادند.

**

سخنان مولوی گرگیج امام جمعه پیشین اهل سنت آزادشهر درخطبه های نماز جمعه هفته گذشته این شهر گلایه ها و اعتراضات بسیاری را در پی داشت که در نتیجه نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان طی حکمی امام جمعه جدید اهل سنت آزادشهر را منصوب کرد.

در حکم آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی خطاب به مولوی نعمت‌االله مشعوف امام جمعه جدید آزادشهر آمده است: با توجه به حوادث ناگوار مربوط به نماز جمعه اهل سنت آزادشهر و لزوم نصب امام جمعه جدید، بدینوسیله جنابعالی را به مدت یک سـال به امامت جمعـه اهل سنت شهرستان آزادشهر منصوب می نمایم.

**

در هفته گذشته عبدالجلال ایری نماینده مردم شهرستان های بندرترکمن، بندرگز، کردکوی و گمیشان در مجلس شورای اسلامی  با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گرگان با رییس و خبرنگاران این مرکز دیدار و گفتگو کرد

 ایری در این جلسه به مشکلات  و چالش ای حوزه انتخابیه غرب گلستان اشاره کرد و حمایت رسانه ها به ویژه ایرنا  در پیگیری این مطالبات را از نهادهای استانی و ملی خواستار شد

**

ارایه و بررسی راهکارهای نوین جهت ساماندهی و مدیریت زباله، سبب  برگزاری نشست  تعاملی مراکز آموزش عالی گلستان با مدیران شهری گلستان شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان در  این نشست تخصصی تعامل دانشگاه و مدیریت شهری گفت که روزانه به طور میانگین ۸۱۰ تن زباله خانگی ، ۱۰ تن پسماند عفونی و پزشکی و ۱۰۰ تن پسماند صنعتی در استان تولید و به صورت بهداشتی دفن می‌شود.

محسن سمیعی اظهار داشت: به طور میانگین در گلستان هر روز حدود ۸۱۰ تن زباله خانگی تولید می شود که ۱۰۰ درصد شهرداری های استان تحت پوشش این سازمان قرار دارند و تمامی پسماندهای شهری در سه سایت استان دفن می شوند.

وی افزود: به طور میانگین روزانه ۱۰ تا ۱۲ تن پسماند عفونی و پزشکی و ۱۰۰ تن پسماند صنعتی در گلستان تولید می شود که باتوجه به نبود برخی زیرساخت ها برای مدیریت پسماند صنعتی، در حال حاضر بخشی از پسماندهای صنعتی خطرزا برای دفن بهداشتی به سایت زباله استان های دیگر انتقال داده می شود.

**

پلیس آگاهی گلستان در هفته گذشته اعضای باند ۱۱ نفره سرقت سیم و کابل‌های برق و مخابرات در گرگان شناسایی و دستگیر کرد.

رییس پلیس آگاهی استان اظهار داشت: این باند در مدت یک ماه گذشته ۶۰ فقره سرقت انجام داده و باعث اخلال در استفاده شهروندان از این خدمات شده بودند.

سرهنگ مجتبی مروتی  خاطرنشان کرد: از این باند سه دستگاه خودروسواری که سیم و کابل‌های سرقتی را با آنها حمل می‌کردند، کشف شد.

**

در جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان بار دیگر دغدغه توسعه گردشگری و توسعه زیر ساخت های آن مطرح شد.

رئیس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای شهر گرگان گفت که سه پروژه‌ شهر بازی مدرن، تله‌کابین و بازارموزه هفت‌شهر برای تکمیل و بهره‌برداری به ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

علی اکبر بصیرنیا اظهار داشت : در کنار تکمیل این جاذبه های ثمر بخش باید برای جلب و جذب گردشگر نیز برنامه‌ریزی‌ کنیم تا مدت زمان ماندگاری مسافران در گرگان افزایش یابد.

 وی افزود: برگزاری رویدادهایی نظیر برگزاری جشنواره‌های گردشگری، انواع نمایشگاه‌ها، هفته‌های فرهنگی و معرفی آداب و رسوم مختلف شهر گرگان توسط شهرداری گرگان می توان مکمل خوبی برای سرمایه گذاری‌های گردشگری باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار