دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره گوشت مرغ کشور گفت: هیچ کمبودی در زمینه تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در کشور نداریم و حتی تا پایان سال شاهد عرضه مازاد خواهیم بود.

بازار مرغ و تخم‌مرغ به ثبات رسید/ دیگر نیازی به واردات تخم مرغ ‌نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا مبصری دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره گوشت مرغ کشور درباره بازار گوشت مرغ و تخم مرغ در کشور گفت: در ماه‌های اخیر با سیاست‌های دولت تولید گوشت مرغ در کشور به ثبات رسیده و الان هم تولید رو به افزایش است.

او گفت: مسئله اصلی کشور در تولید مرغ، کمبود جوجه یک روزه بود که با واردات تخم مرغ نطفه‌دار تا حدود زیادی مشکل حل شد و الان در جوجه هم به ثبات نسبی رسیدیم و دیگر نیازی به واردات تخم مرغ نطفه‌دار هم نیست.

مبصری گفت: پیش بینی ما این است تا عید نوروز تولید گوشت مرغ در کشور با ثبات بوده و کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت و حتی ممکن است مازاد عرضه داشته باشیم و شاید نیاز باشد صادراتی که اکنون ممنوع است در ماه‌های آینده از سرگرفته شود.

او گفت: البته ما این موضوع را طی نامه‌ای به معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی از طریق کمیسیون کشاورزی اتاق ایران اعلام کردیم که زودتر تمهیداتی بیندیشند تا صادرات گوشت مرغ آزاد شود.

این مقام مسئول گفت:حالا بحث این است که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای آن تأمین شود یا نه ،که در این خصوص هم دولت می‌تواند با اخذ عوارض صادرات این موضوع را جبران کند.

مبصری گفت: در گذشته به بسیاری از کشور‌ها از جمله کشور‌های همسایه صادرات گوشت مرغ داشتیم، اما الان بیشتر از یک سال است که صادرات نداریم.

او درباره تولید تخم مرغ و وضعیت بازار هم گفت: در تخم مرغ هم مازاد تولید داریم، اخیرا می‌شنویم که تولیدکنندگان می‌گویند تخم مرغ روی دست‌مان مانده است.

مبصری گفت:  ایران جزو ۱۰ کشور نخست در زمینه تولید گوشت مرغ است  و سالانه حدود ۲.۶ میلیون تن گوشت مرغ و حدود یک میلیون تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که در هر دو محصول مازاد تولید داریم.

او گفت:اما سیاست‌هایی که در گذشته اعمال شد سبب شد تا توازن مصرف به هم بریزد ،هرچند در گاهی مواقع کمبود تولید و عرضه داشتیم، اما مشکلات اصلی در کشور، ناشی از عدم توازن مصرف بود.

مبصری گفت:اکنون توازنی در قیمت ایجاد شده و با توجه به افزایش تولید، قیمت به تعادل رسیده است.

منبع:تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار