مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از وقوع حریق در چهار نقطه از پارک ملی گلستان خبرداد و گفت: خوشبختانه تا این لحظه تلفات جانوری گزارش نشده است.

آتش سوزی در ۴ نقطه از پارک ملی گلستان/ تلفات جانوری نداشتیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا کنعانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حریق در پارک ملی گلستان از روز چهارشنبه شروع شده و با توجه به شرایط آب و هوا، کاهش شدید رطوبت، افزایش وزرش باد گرم تاکنون ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست گلستان افزود: گزارش اولین حریق در روز چهارشنبه و در منطقه دره شمالی پارک ملی گلستان ارسال و نیروهای محیط بان، همیاران، نیروهای محلی و مردم روستای تنگراه به محل اعزام شده و قبل از تاریک شدن هوا آتش اطفا شد.

کنعانی ادامه داد: برای جلوگیری از ادامه آتش سوزی صبح پنجشنبه ۸۰ نفر نیروهای تازه نفس را به منطقه اعزام کردیم، دو دستگاه بالگرد هوا و فضای سپاه هم از تهران در فرودگاه کلاله مستقر شد ولی به دلیل اطفای حریق استفاده ای از آنها نشد.

وی افزود: پاکسازی حریق اول روز پنجشنبه تمام شد و مساحت هشت هکتار جنگل را درگیر کرد که عمدتاً کف سوزی جنگل و چوپ های خشک بوده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست گلستان تصریح کرد: حریق دوم ساعت ۶ عصر روز پنجشنبه در منطقه قوچ چشمه به سمت پیله کوه گزارش شد و مهار آن تا نیمه شب به طول انجامید و در این حریق حدود یک هکتار از پارک ملی دچار خسارت شد.

کنعانی افزود: حریق سوم عصر روز جمعه ۲۶ آذر ماه در منطقه کندس کوه، منطقه حفاظت شده لوه و پارک ملی گلستان گزارش شد و محیط بانان خیلی سریع به منطقه اعزام و تا ساعت سه صبح شنبه آتش سوزی مهار شد اما همچنان محیطبان برای مراقبت و چوپ های که آتش گرفته که عامل آتش سوزی مجدد نشود در منطقه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در حریق سوم نیز ۱.۵ هکتار از اراضی جنگل طعمه حریق شد، خاطرنشان کرد: حریق چهارم هم از منطقه قوچ چشمه از روز جمعه شروع شد و تاکنون ادامه دارد.

وی گفت: وزش باد شدید، شیب زیاد و صخره ای بودن منطقه کار را برای نیروهای محیط بان سخت کرده است و در حال حاضر ۱۲۰ نفر در منطقه حاضرهستند بالگردهای هوا و فضای سپاه نیز از صبح در منظقه پرواز داشتند ولی به دلیل اینکه آتش سوزی در دره واقع شده است هنوز نتوانسته اند آتش را مهار کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست ابراز امیدواری کرد که با کاهش وزش باد هر چه زودتر اطفا حریق انجام خواهد شد و گفت: خوشبختانه تاکنون در چهار منطقه حریق تلفات نیروهای جانوری نداشته ایم و پوشش گیاهی هم بیشتر کف سوزی کف جنگل و درختان کهنه و خشک بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار