رییس اداره حفاظت محیط زیست بندر ترکمن گفت: در عملیات مشترک دریابانی این شهرستان و محیط بانان منطقه ۲ شکارچی غیرمجاز در پهنه آبی خلیج گرگان دستگیر شدند.

شکارچیان غیرمجاز سواحل بندرترکمن به دام افتادند

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی بیانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این شکارچیان علاوه بر کشف یک قبضه سلاح شکاری پنج تیر غیرمجاز، سه قطعه پرنده پرلا و یک پرنده از نوع گیلانشاه کشف شد.

به گفته وی شکارچیان متخلف بر اساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست به هشت میلیون ریال جریمه بابت ضرر و زیان ناشی از شکار این پرندگان محکوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، شکارچیان غیرمجاز حسب مورد به حبس و جزای نقدی محکوم می شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن گفت: محیط زیست خلیج گرگان به دلیل حضور گونه های متعدد پرندگان مهاجر به آرامش بیشتر احتیاج دارد که همکاری نهادهایی چون مرزبانی و نیروی انتظامی در تامین این آرامش و مقابله با شکارچیان غیرمجاز دستاوردهای زیست محیطی همچون افزایش زاد و ولد گونه های ساکن این پهنه آبی داشته است.

بیانی ادامه داد: زیستگاه‌های آبی بندرترکمن در کرانه شرقی خزر با اکوسیستم منحصر بفرد طیف گسترده‌ای از گونه‌های مختلف پرندگان بومی و مهاجر همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.

استان گلستان از جمله تنفس گاه‌های متنوع برای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ایران بوده و با اقلیم متنوع بصورت یکجا کوه، دریا، جنگل، کوهستان، دشت و بیابان را در خود جای داده است.

زیستگاه های آبی بندرترکمن در شمال غرب استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار