رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان گفت: این نهاد در سال جاری ۵۰ هزار اصله نهال غیرمثمر رایگان در این شهرستان توزیع می‌کند که نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد افزایش دارد.

امسال ۵۰ هزار اصله نهال رایگان در گرگان توزیع می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ رسول مقسم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این درختان بیشتر از گونه های جنگلی کاج، داغداغان، افرا و انواع سرو است که ادارات و نهادها و اهالی می توانند برای دریافت آن به اداره منابع طبیعی شهرستان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: کار توزیع این گونه ها با هدف توسعه فضای سبز و احیای عرصه های جنگلی مخروبه، ۲۳ دی ماه امسال در مراسمی ویژه در جنگل النگ دره شهر گرگان با غرس پنج هزار اصله نهال آغاز می شود.
مقسم از درختکاری در سطح ۱۰ هکتار عرصه رفع تصرف شده و بذرباشی در ۳۰ هکتار عرصه جنگلی در پارگ جنگلی شهر قرق را از دیگر احیای عرصه های جنگلی شهرستان در سال جاری برشمرد.  
به گفته وی پارسال این اداره ۳۰ هزار اصله نهال جنگلی غیرمثمر را در شهرستان گرگان توزیع کرد.

پایان جمع آوری درختان خطرساز در النگ دره
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان یادآور شد: کار قطع و جمع آوری درختان خطرساز با هدف افزایش ایمنی در پارک جنگلی النگ دره شهر گرگان که از هفته قبل آغاز شد، روز گذشته پایان یافت.
مقسم افزود:  در اجرای امسال نزدیک به ۷۱ اصله درخت جمع آوری شد.
مدیریت و بهره برداری ۱۸۵ هکتار از محدوده پارک جنگلی النگدره در سال ۱۳۹۱ به شهرداری گرگان واگذار شده است.
جنگل النگدره در جنوب غربی شهر گرگان و در مسیر جاده ناهار خوران با آب و هوایی کم ‌نظیر که حداقل ۱۰ درجه خنک‌تر از نقاط شهری و پرجمعیت است، یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری ایران و همچنین پارک جنگلی شاخص شمال کشور مکانی جذاب برای شهروندان و مسافران بویژه در تعطیلات به‌ شمار می‌رود.
النگدره در دامنه جنگل‌های انبوه شمالی از پوشش درختان جنگلی نظیر توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید و شیردار برخوردار است.
وی همچنین از پیگیری نشانه گذاری درختان خطر ساز در پارک جنگلی قرق گرگان خبرداد و گفت: این طرح با دریافت مجوز از سازمان مرکزی ، اجرا خواهد شد.
پارک جنگلی قرق در ۲۴ کیلومتری شهر گرگان و در نزدیکی شهر فاضل آباد شهرستان علی آباد قرار دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار