مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان گفت:افرادی که قصد تاسیس واحد تولیدی در حوزه های دام،طیور و کشاورزی دارد قبل از خرید زمین با نظام مهندسی هماهنگ کند.

بدون هماهنگی واحد تولیدی تاسیس نکنید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، تخله مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: سازمان نظام مهندسی استان، مسئول واگذاری مجوز به واحد‌های تولیدی و ضروری است افراد قبل از خرید زمین با این سازمان هماهنگ باشند.

او ادامه داد:تاسیس واحد‌های تولیدی مخصوصا در حوزه دام و طیور، محدودیت، شرایط و ضوابطی دارد که اگر آن ضوابط از قبل رعایت نشود و زمین خریداری شود ممکن است برای سرمایه گذار مشکلاتی ایجاد کند.

تخله گفت:به عنوان مثال هر واحد مرغداری گوشتی باید با واحد دیگر حداقل ۴۰۰ مترفاصله داشته باشد و اگر این فاصله رعایت نشود مجوز‌های آب، برق، گاز و خدمات این چنینی به واحد جدید داده نمی‌شود.

به گفته او فاصله مرغداری گوشتی با واحد مرغداری دیگر باید ۸۰۰ متر و فاصله مرغداری گوشتی با کشتارگاه‌ها باید ۲ کیلومتر باشد.

درسال‌های اخیر برخی تولید کنندگان خصوصا در حوزه ایجاد واحد‌های تولید طیور، بدون هماهنگی اقدام به خرید زمین می‌کنند که پس از آن برای گرفتن مجوز‌ها دچار مشکلاتی می‌شوند.

در گنبدکاووس اخیرا فردی که یک مرغداری ۳۰ هزار قطعه‌ای دارد برای توسعه واحد خود دچار مشکل شده است.

جهاد کشاورزی می‌گوید: این فرد به دلیل عدم هماهنگی با واحد‌های صادرکننده مجوز، دچار مشکل شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار