نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح "جوانی جمعیت" از طرح‌های بسیار خوب مجلس یازدهم است گفت: اعتبار اولیه برای اجرای این طرح در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است.

اعتبار برای اجرای طرح "جوانی جمعیت" در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: یکی از طرح‌های بسیار خوب و مهمی که در مجلس یازدهم به تصویب رسیده، طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده است که کمیسیون فرهنگی طراح آن بوده است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از جامع‌ترین قوانین در حوزه حمایت از بنیان خانواده و افزایش جمعیت، طرح مصوب مجلس یازدهم است گفت: این طرح از سوی شورای نگهبان در دست بررسی است و امیدواریم هرچه زودتر بستر اجرای آن فراهم شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقدمات اجرای این طرح در مجلس دوره دهم فراهم شده بود، یادآور شد: بیش از 2 هزار ساعت کار کارشناسی در مجلس یازدهم درباره این طرح انجام و از همه نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها برای بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادات و نظرات آنها دعوت شد تا تجربه‌های موفق جمع‌آوری شده و تجربه‌های تلخ گذشته تکرار نشود.

وی درباره ضمانت اجرای این مصوبه مجلس شورای اسلامی هم گفت: الزامات اجرایی این طرح، موضوع مهمی بود که در کمیسیون فرهنگی مجلس به صورت ویژه به آن پرداختیم و در نهایت یک فصل از این قانون تحت عنوان الزامات اجرای آن تدوین شده است.

منتظری افزود: موضوع دیگر اعتبارات موردنیاز برای اجرای این طرح است ما در مجلس هنوز هم دغدغه این بحث را داریم. با این حال نشستی را با معاون اول و شخص رئیس جمهور داشتیم تا در زمینه تخصیص اعتبارات تدبیری شود با این حال اعتبار اولیه برای اجرای این طرح در لایحه بودجه 1401 پیش‌بینی شده است.

وی بیان داشت: در این طرح همه موضوعاتی که زمینه اجرایی شدن آن را فراهم می‌کند از بحث مسکن گرفته تا اشتغال خانواده‌ها و تسهیل ازدواج جوانان و غیره مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم با اجرایی شدن آن بخش زیادی از نگرانی خانواده‌ها در زمینه فرزندآوری برطرف شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار