ایری با استقبال از پیش بینی صندوق پیشرفت و عدالت در بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: تحقق برنامه های این صندوق در توسعه زیرساخت ها در مناطق محروم کشور شتاب می بخشد.

صندوق پیشرفت و عدالت در بودجه ۱۴۰۱ به محرومیت‌زدایی شتاب می‌دهد

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارداشت: این صندوق با ابتکار عمل ارزشمند و جالب دولت در بودجه سال آینده پیش بینی شد و دولت در نظر دارد با جذب منابع درآمدی از محل های مختلف آن را در بخش تبصره ۱۴ بودجه پر رونق کند.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: با اعتبارات پیش بینی شده در این صندوق  که از محل فروش اموال مازاد و بلااستفاده، بخشی از بهره مالکانه معادن، مازاد درآمد استان ها و غیره حاصل می شود دولت در نظر دارد حمایت های خود در حوزه تولید و اشتغال  توسعه زیرساختی به ویژه مناطق محروم را ارتقا دهد.

 

وی به مباحث استانی بودجه اشاره و اضافه کرد: گلستان استانی با اقتصاد کشاورز محور است یعنی صنایع تبدیلی و دیگر صنایع نقش زیادی در اقتصاد این منطقه ندارد.

 

ایری ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۱ سهم درآمدی استان نسبت به امسال به طور تقریبی ۲ برابر شده است که این موضوع به هیچ وجه با شرایط استان تناسب ندارد. 

 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ۲ برابر شدن سهم درآمدی گلستان در بودجه سال آینده یعنی اینکه فشارها و تمرکز به عوارض و مالیات در استان مضاعف می شود، مگر گلستان منبع درآمدی دیگری به جز مالیات و عوارض دارد؟

 

وی تصریح کرد: وضعتی شکننده کشاورزی و دامداری استان به نحوی است که حتی بدون منظور کردن مالیات و عوارض این تولیدکنندگان با مشکلات بسیاری مواجه هستند و بقای آنها بدون  دادن مالیات هم با اما و اگر روبرو است.

 

ایری گفت: در چنین شرایط سازمان امور مالیاتی موظف است تا عوارض بیشتری بر اندک صنایع استان وضع کند.

 

وی بیان کرد: بنده و سایر نمایندگان استان از رییس جمهور می خواهیم که در این خصوص بازنگری کنند و سهم درآمدی استان در بودجه ۱۴۰۱ را کاهش دهند زیرا فشار بیشتر به تولیدکنندگان موجب تهدید جدی اشتغال در بخش صنعت می شود.

 

ایری اظهارداشت: هنگامی دولت می تواند که سهم استان ها را در بخش درآمدی بودجه افزایش دهد که از قبل برای آن استان پروژه ای ترسیم و تصویب کرده باشد، به طور مثال اگر دولت چند هزار میلیارد تومان برای راه اندازی یک پروژه برای گلستان اعتبار تخصیص دهد می تواند توقع داشته باشد که درآمدهای مالیاتی استان افزایش یابد.

 

این نماینده مجلس افزود: وقتی تعداد صنایع و واحدهای تولیدی و حتی مشاغل خرد و مغازه داران استان در سال جاری تفاوتی نسبت به سال گذشته نکرده است چگونه درآمدهای این بخش افزایش یافته است، اگر این رویه اصلاح نشود ظلم مضاعفی به گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار