رییس مرکز اسلامی گلستان با بیان این که بصیرت فاطمی در جامعه تقویت شود، گفت: شخصیت بزرگ زهرای اطهر نه تنها برای زنان بلکه برای مردان هم الگویی بی نظیر است.

بصیرت فاطمی در جامعه تقویت شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام نورعلی دیلم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خداوند در قرآن الگوهای مختلفی از بین زنان و مردان به ما معرفی می کند.

رییس مرکز اسلامی گلستان افزود: در کتاب آسمانی ما از بین مردان حضرت ابراهیم (ع) و حضرت محمد (ص) و از بین زنان دختران شعیب، حضرت مریم، حضرت آسیه و گل سرسبد عالم حضرت فاطمه (س) را به عنوان الگو و اسوه برای بشریت نام برده شده است.

وی اضافه کرد: حضرت زهرا شبیه ترین فرد از نظر خلق و خوی و رفتار به پیامبر اسلام (ص) بوده و شخصیت بزرگ ایشان نه تنها برای زنان بلکه برای مردان هم الگویی بی نظیر است.

دیلم با بیان اینکه امروز خانواده های ما بیش از هرچیز نیازمند محبت هستند، افزود: رفتار و گفتار محبت آمیز حضرت فاطمه (س) با امیرالمومنین که سرشار از محبت بود باید سرلوحه خانواده ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) همواره فرزندان خود را با القاب با عظمت صدا می زدند و ما هم باید در برخورد با فرزندان از شیوه ایشان بهره گرفته و به فرزندان خود شخصیت دهیم.

رییس مرکز اسلامی گلستان بیان کرد: نوع پوشش و حجاب حضرت فاطمه (س) در مقابله با نامحرمان، دوری کردن از اسراف در زندگی، مهریه و ازدواج پر برکتی که داشتند و ابعاد مختلف زندگی ایشان باید مورد توجه همه و به طور ویژه بانوان جامعه قرار گیرد.

دیلم با تاکید این مطلب که اسلام هرگز مخالف حضور زنان در جامعه نیست، افزود: ما مسلمانان معتقد هستیم که برترین الگو برای ما دختر رسول گرامی اسلام و فرزندان پاکش هستند و زنان جامعه باید برای حضور و فعالیت های اجتماعی خود به حضرت زهرا تأسی کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار