نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

منتظری گفت: از اهمیت فرهنگ همواره سخن گفته شده است اما در چک لیست استاندار گلستان فرهنگ نیست و باید به آن توجه شود‌.

فرهنگ در چک لیست استاندار گلستان نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ غلامرضا منتظری پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ فصل ممیز کشورها است و آنها را از هم جدا می بخشد و هویت می سازد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس ادامه داد: اگر پنجره فرهنگ را باز کنیم در آن جلوه های با شکوهی مثل اخلاق، ارزش ها، تاریخ، تمدن و جلوه آیین ها و تاریخ را مشاهده خواهیم کرد که هر یک جایگاه خاص خود را دارد.

منتظری بیان کرد: گلستان به عنوان یکی از این پازل مهم فرهنگی گوی سبقت را از دیگر استان ها کشو ربوده است و گواهی آن پیشینه استان است.

وی افزود: در فصول مختلف فرهنگ استان گلستان مشعل دار است و چه در حوزه فعالیت های فرهنگی و قرآنی، شعر و موسیقی استان گلستان هنرمندان برجسته ای دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: امروز مسئولیت این حوزه سترگ برعهده یک برادر عزیز، متعهد که از این سامان برخواسته نهاده شده است‌.

منتظری بیان کرد:  توصیه پیامبر اکرم به ابوذر نخستین توصیه من به رعیت است و پیامبر (ص) فرمود که پنجره فرصت به روی انسان باز می شود و نمی دانید چه زمانی بسته می شود و به گونه ای عمل کنید که اگر انگشت ندامت به دندان نگوید.

منتظری متذکر شد: فراهم آوردن زمینه رشد و استعدادهای فرهنگی و ادبی  هنری این سامان مورد تاکید است و برای این منظور نیازمند فضاهای مناسب هستیم، دیرباز در ذهن من است که چه شده گرگان در حوزه هنرهای نمایشی نام و نشانی را کسب کرده بود و راز آن وجود تالار فخرالدین اسعد گرگانی استت و وظیفه داریم زمینه رشد استعدادها را با توسعه فضای فرهنگی فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنا است تالار فرهنگی هنری در صیاد شیرازی در سفر رئیس جمهور انجام شود و  تلاش برای کارسازی از دیگر موضوعاتی است که باید به آن اهتمام شود، از اهمیت فرهنگ همواره سخن گفته شده است اما در چک لیست استاندار گلستان فرهنگ نیست و باید به آن توجه شود‌.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار