امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با اشاره به احترام و جایگاه خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در نزد اهل سنت، گفت: ما محبت و تکریم این شخصیت های والا را نشانه و لازمه ایمان می دانیم.

امامزاده یحیی بن زید (ع) افتخار ماست/ اهل سنت محبت به اهل بیت را نشانه ایمان می داند

به گزارش گلستان ۲۴؛ آخوند عبدالباسط نوری زاد صبح امروز در آیین افتتاحیه کنگره ملی گرامیداشت امامزاده یحیی بن زید (ع) که در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد با اشاره به اینکه احترام به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)در میان اهل سنت همواره مورد تاکید بوده است، اظهار کرد: بنده به عنوان یک خدمتگزار دینی وظیفه دارم از برگزاری این کنگره تقدیر و تشکر کنم.

وی با بیان اینکه اتحاد و یکپارچگی جامعه اسلامی نخستین اولویت همه امت اسلامی و اساس دین مبین اسلام است، افزود: پیامبر اعظم (ص) بعد از هجرت به مدینه اولین اقدام خود را ایجاد برادری و وحدت بین انصار و مهاجرین قرار داد.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در شرایط امروز که همه دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه هستند باید از ظرفیت پیامبر اعظم و اهل بیت(ع) برای وحدت بهره مند شویم، خاطرنشان کرد: امامزاده یحیی بن زید (ع) در گنبدکاووس از خاندان‌ پیامبر اکرم (ص) بوده که همواره مورد تکریم و احترام اهل سنت است.

نوری زاد با اشاره به اینکه تاریخ گواهی می دهد که این امامزاده بزرگوار به عنوان یک جوان ۱۸ ساله در برابر ظلم می ایستد و روشنگری می کند، ادامه داد: پیام روشن این مهم این است که جوانان مسلمان باید در برابر ظلم و استکبار ایستادگی کنند چرا که این نشانه ایمان به خداست.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم به تاسی از پیامبر گرامی وحدت را در اولویت کار خود قرار بدهیم، تصریح کرد: امامزاده یحیی (ع) از افتخارات ماست و ما اهل سنت منطقه همواره به زیارت ایشان می رویم و خاطرات و کرامات زیادی از این وجود نازنین دیده ایم.

به گزارش ایسنا، مراسم افتتاحیه کنگره ملی امامزاده یحیی بن زید (ع) صبح امروز در دانشگاه گنبدکاووس آغاز و مراسم اختتامیه این کنگره نیز عصر امروز بعد از نماز مغرب و عشا در آستان مقدس این امامزاده واجب التعظیم برگزار می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار