رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: اُمیکرون به سویه غالب در کشور تبدیل شده است، اما ما در ابتدای راه هستیم و نباید خوش‌بین باشیم؛ چراکه این آمار از مبتلایان واقعی نیست.

اُمیکرون به سویه غالب در کشور تبدیل شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز،  ابراهیم قادری، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر درباره آخرین جزئیات فعالیت واریانت اُمیکرون در کشور اظهار کرد: اُمیکرون به سویه غالب در کشور تبدیل شده است، اما ما در ابتدای راه هستیم و نباید خوش‌بین باشیم؛ چراکه این آمار از مبتلایان واقعی نیست.

وی افزود: واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی افراد باعث شده که اُمیکرون فعالیت شدیدی در کشور نداشته باشد، اما اگر مقدار رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یابد، بسیار خطرناک خواهد بود.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار داشت: در کشورهای مختلف موارد ابتلا به سویه اُمیکرون از ۲۰ نفر از ۱۰۰ نفر است که اینها علائم خفیفی از این بیماری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهند داشت.

این مقام مسئول درباره عدد واقعی مبتلایان به اُمیکرون در کشور تصریح کرد: این آمار به طور قطع بیشتر از آمار فعلی مبتلایان در کشور خواهد بود؛ چراکه میزان مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها واقعی نیست.

قادری اعلام کرد: کسانی که دز سوم از واکسن کرونا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تزریق نکرده‌اند حتما به مراکز تزریق مراجعه و در این باره اقدام کنند، همچنین کسانی که دز دوم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به هر دلیلی نتوانسته‌اند تزریق کنند، اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور به صورت محلی اقداماتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تشویق مردم به تزریق واکسن آن هم به صورت خانه به خانه انجام داده‌اند و البته برخی دانشگاه‌های دیگر نیز به صورت کمپین این امر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرایی خواهند کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار