نماینده مردم گرگان در مجلس با بیان اینکه مرفهین ۲۵ برابر مستضعفین از یارانه‌ها استفاده می‌کنند، گفت: یارانه‌ها باید آزادسازی و در قالب اعتبار به مردم پرداخت شود.

یارانه‌ها در قالب اعتبار به مردم پرداخت شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس، در گفتگو با تابناک اقتصادی درباره کارت‌های اعتباری مبتنی بر اعتبار، اظهار کرد: به نظر بنده این کار یک اقدام مثبت و خوبی است یعنی این که به جای آنکه به مردم یارانه به صورت آشکار یا پنهان بدهیم آن را به صورت مستقیم به مردم با کارت اعتباری پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: اعتبار نیز به جای پول نقد خوب است، زیرا اعتبار هرچه بیشتر باشد اقتصاد قوی‌تر خواهد شد و هر چقدر از پول نقد در اقتصاد کشور دوری کنیم اقدام مبارک و مثبتی رخ خواهد داد.
 
نماینده مردم گرگان در مجلس گفت: اکنون حدود دو برابر بودجه، یارانه داده می‌شود که مرفهین ۲۵ برابر مستضعفین از این یارانه‌ها استفاده می‌کنند یا اینکه این یارانه‌ها به جای آنکه برای مردم ما استفاده شود سودجویان یا مردم کشور‌های همسایه از این یارانه‌ها استفاده می‌کنند مانند یارانه سوخت، یارانه مواد غذایی و ... لذا باید این یارانه‌ها به صورت مستقیم به مردم داده شود.
 
منتظری تصریح کرد: بهترین کار برای این موضوع تخصیص کارت‌های اعتباری به مردم است که کمترین تورم را در اقتصاد کشور ایجاد می‌کند از این رو این اقدام یک اقدام شایسته‌ای است، اما نباید این موضوع فراموش شود که دولت حدود ۳ و نیم میلیارد دلار یارانه از طریق کارت اعتباری پرداخت می‌کنند این در صورتی است که در سال ۱۰۰ میلیارد دلار یارانه آشکار و پنهان داده می‌شود که اگر به این صورت اتفاق بیفتد حدود ۳۰ سال طول می‌کشد تا این یارانه‌ها به دست مردم برسد. 
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بهترین اقدام این است که دولت بیاید با رضایت مردم این ۱۰۰ میلیارد دلار را به کلی آزاد کند تا به صورت مستقیم به مردم داده شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار