نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تحقیق و تفحص ها اثر گذار باشد، گفت که مسوول اتاق بازرگانی به دلیل درخواست تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی علیه مجلس هجمه کرد.

نوروزی: شافعی به دلیل درخواست تفحص مجلس از اتاق بازرگانی، علیه مجلس هجمه کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، رحمت الله نوروزی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) و در جریان بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سیاحتی علیصدر همدان در تذکری گفت: تحقیق و تفحص هایی از خرداد سال ۱۳۹۹ تا به حال مطرح شده اما گزارش آن به مجلس ارائه نشده است.

وی ادامه داد: مسوول اتاق بازرگانی به خاطر درخواست تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی علیه مجلس هجمه کرد که آقای نیکزاد از مجلس دفاع کرد، به هر حال در انجام تفحص ها نمایندگان وقت می‌گذارند و در کمیسیون‌ها به آن می‌پردازند. باید تحقیق و تفحص در مجلس اثرگذار باشد.

نوروزی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی دو بال دارد. یک بال نظارت و یک بال قانونگذاری و این موضوع نباید لوث شود. انتظار می رود گزارش تحقیق و تفحص ها به مجلس اعلام شود.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: بعد از بررسی تحقیق و تفحص‌ها در کمیسیون‌ها،  گزارش آن در صحن قرائت می‌شود و مجلس تصمیم می‌گیرد.

وی اضافه کرد: طبق بررسی های ما در دوره‌های قبل، تحقیق و تفحص های صورت گرفته اثری را که باید داشته باشد، ندارد. این موضوع از جهت کارکردی بحث درستی است و به نظر می‌رسد همکاران باید در کمیسیون‌ها در بررسی تحقیق و تفحص ها برای ارجاع دادن به صحن دقت بیشتری داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار