عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

مستند «وداع در تپه نقره ای» در جشنواره ترکیه نمایش داده می شود

مهر نوشت: مستند «وداع در تپه نقره ای» از تولیدات هنرمندان گلستان در جشنواره بین المللی ترکیه نمایش داده می شود.

مستند «وداع در تپه نقره‌ای» ساخته مهدی صاحبدل و یاشار کمیزی و از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران در بخش مسابقه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی روفیف در آنکارا ترکیه به نمایش در می‌آید.

این مستند پیش از این در پنج جشنواره بین‌المللی حاضر بوده و جایزه بهترین مستند دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه امید و جایزه سوم مستند جشنواره فیلم رسام را نیز کسب کرده است.

«وداع در تپه نقره‌ای» داستان تلاش مردم شهر گمیشان است که قرن‌ها شغل اصلی آنها صیادی بوده و برای نجات شهر خود از ورود سیل (اوایل سال ۹۸)، با یکدیگر متحد شدند و با دستان خالی سدی ابتکاری ساختند.

 

رفع تصرف ۳۶۰ هزار متر اراضی ملی در آق قلا

صداوسیما نوشت: فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف ۳۶۰ هزار متر از اراضی ملی با پیگیری و تلاش ماموران انتظامی شهرستان آق قلا خبر داد.

سردار محمد فاضل سعید دادگر ارزش این زمین‌ها را ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: در پی شکایت اداره منابع طبیعی مبنی بر تصرف غیرقانونی ۳۶۰ هزار متر از اراضی ملی در یکی از مناطق آق قلا توسط افرادی سودجو، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با تشکیل تیم ویژه از ماموران انتظامی و نماینده اداره منابع طبیعی با هماهنگی مراجع قضائی و بهره گیری از نقشه هوایی، اراضی ملی متصرف شده شناسایی شده و نسبت به رفع تصرف این اراضی ملی اقدام شد.

 

دانه درشت‌ها نقره داغ می‌شوند/ زمین‌خواران و کوه‌خواران زیارت منتظر قلع و قمع باشند

ایسنا نوشت: رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر ضرورت برخورد جدی با زمین خواری در استان، گفت: هیچ خط قرمزی در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز نداریم.

حیدر آسیابی در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی گلستان با اشاره به اینکه بار دیگر به همه تاکید می کنم که هیچ خط قرمزی در مبارزه با زمین خواری در استان نداریم، اظهار کرد: دانه درشت ها منتظر باشند که ما در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز از دانه درشت ها شروع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه به زودی تعیین تکلیف بناهای ساخته شده در دل کوه های زیارت و ارتفاعات این منطقه صورت خواهد گرفت، افزود: در گام نخست برنامه ما این است که مالکان همه بناهای ساخته شده در دل کوه های زیارت، شناسایی شده و در گام بعدی، بناهای غیرمجاز مطابق قانون قلع و قمع خواهد شد.

 

به دام افتادن ۲ سارق در خانه تاریخی در گرگان

باشگاه خبرنگاران نوشت: سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از شناسایی و دستگیری دو سارق در بنای تاریخی در گرگان خبر داد.

رحمان فرمانی گفت: مأموران پایگاه عملیاتی مرکز یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان، حین بازدید روزانه از شهر تاریخی استرآباد (گرگان) در راستای حفاظت از بنا‌ها و اماکن موجود در این بافت تاریخی، متوجه حضور افرادی در حین ارتکاب سرقت در خانه تاریخی فاطمی گرگان شدند.

او گفت: دو سارق دستگیر شدند و  برای سیر مراحل قانونی و قضایی تحویل نیروی انتظامی شهرستان گرگان شدند.

 

مدیر عامل بنیاد برکت در گرگان: 176 هزار طرح اشتغالزایی در سطح کشور اجرا شد

تسنیم نوشت: مدیرعامل بنیاد برکت گفت: تاکنون ۱۷۶ هزار طرح اشتغالزایی در سطح کشور اجرایی شده و بنیاد در ۱۲ هزار روستا فعالیت دارد.

محمد ترکمانه در مراسم امضای تفاهم‌نامه سه جانبه با استانداری گلستان و اداره شیلات گلستان اظهارداشت: ظرفیت شیلات و تولیدات آبزی‌پروری و ظرفیت‌های دریایی ظرفیت‌های بزرگ و اساسی است.

وی ادامه داد: متاسفانه در طی این سال‌ها خیلی به این ظرفیت توجه ویژه‌ای نشده است و در هدف گذاری پیش‌رو بخصوص با این تفاهم‌نامه به این هدف‌ نردیک‌تر خواهیم شد.

 

۲۳ روستای مراوه‌تپه فاقد لوله‌کشی آب هستند

فارس نوشت: فرماندار مراوه‌تپه از برگزاری بیش از ۹۰ برنامه در ایام‌الله دهه فجر در روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: تعداد ۹ پروژه عمرانی و بیش از ۶۲ پروژه اقتصادی در سطح شهرستان آزادشهر به بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

لقمان قربانی در جمع مدیران ادارات شهرستان مراوه‌تپه اظهار کرد: تعداد ۹ پروژه عمرانی و بیش از ۶۲ پروژه اقتصادی در سطح شهرستان آزادشهر به بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود که ۴۱ پروژه کلنگ‌زنی و ۶۲ پروژه افتتاحیه است.

وی تصریح کرد: بیمارستان علوی شهرستان مراوه‌تپه از نظر امکانات  یکی از بهترین بیمارستان‌های این شهرستان محسوب می‌شود.

 

۹۳ درصد مردم کلاله واکسن کرونا دریافت کردند

ایرنا نوشت: مدیر شبکه بهداشت و درمان کلاله گفت: تاکنون ۸۵ هزار و ۵۸۸ نفر معادل ۹۳ درصد واجدان شرایط این شهرستان واکسن کرونا دریافت کردند.

ابراهیم فدایی روز پنجشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا کلاله، اظهارداشت: بیش از ۹۲ هزار نفر از مردم شهرستان جامعه هدف واکسیناسیون کرونا هستند که تاکنون ۹۳ درصد آنان نوبت اول و ۷۲ هزار و ۱۰۳ نفر معادل ۷۸ درصد نوبت دوم این واکسن را تزریق کردند.

وی با تاکید بر لزوم مراجعه بیشتر مردم شهرستان برای دریافت نوبت سوم واکسن کرونا با هدف افزایش ایمنی در مقابل این بیماری، ادامه داد: همچنین تاکنون به ۱۳ هزار و ۷۹۴ نفر معادل ۱۸ درصد از جمعیت کلاله نوبت سوم واکسن کرونا تزریق شده است.

 

تولیدکنندگان متقلب، راهی زندان شدند

باشگاه خبرنگاران نوشت: تولیدکنندگان کالای تقلبی که نشان استاندارد را جعل و روی کالای خود حک کرده بودند، راهی زندان شدند.

اداره کل استاندارد گلستان اعلام کرد: در پی بازرسی میدانی کارشناسان استاندارد گلستان از سطح بازار، یک کارگاه بزرگ تولید روغن موتور و ضد یخ تقلبی در شهرستان مینودشت شناسایی شد.

همچنین در خلال این بازرسی ها، یک کارگاه تولید فیلتر هوای تقلبی خودرو در شهرستان گرگان شناسایی شد که محصولات آن بدون علامت استاندارد تولید شده بود.

 

گره‌های باز نشده صنایع تبدیلی/ بروکراسی پیچیده و فقدان حمایت بانک

مهر نوشت: بروکراسی پیچیده و فقدان حمایت بانک ها در کنار سنگ هایی که کارشناسان پیش روی تولید در گلستان گذاشته اند باعث شده صنایع تبدیلی قوی و مناسب در این استان شکل نگیرد.

گلستان یکی از تولید کنندگان برتر محصولات کشاورزی و دامی در کشور است ولی اقتصاد وابسته به این بخش نتوانسته جایگاه مناسبی برای استان در بین سایر استان‌ها ایجاد کند.

به گفته کارشناسان خروج ارزش افزوده محصولات کشاورزی از گلستان یکی از دلایل بی تأثیری این چرخه اقتصادی بر درآمدهای گلستان و جایگاه پایین کشوری آن است با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد بروکراسی اداری پیچیده و موانع بسیاری که پیش روی سرمایه گذاران قرار گرفته اجازه توسعه صنایع با سرعت مناسب را نمی‌دهد.

 

سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی بنیاد برکت در گلستان

فارس نوشت: تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه بنیاد برکت، استانداری گلستان و اداره‌کل شیلات استان با حضور مدیرعامل بنیاد برکت در استانداری گلستان با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی بنیاد برکت به امضاء رسید.

در این تفاهم‌نامه، بنیاد برکت سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی را با اشتغالزایی ۱۵ هزار نفری طی سه سال را در دستور کار دارد و در صورت موافقت استانداری گلستان این تفاهم‌نامه تمدید خواهد شد.

 

اهدای خون در گلستان ۵.۵ درصد افزایش یافت

ایرنا نوشت: مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۳ هزار و ۲۰۹ نفر در گلستان خون اهدا کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۵ درصد افزایش داشته است.

سید صادق بنی عقیل روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۶۳ درصد از اهداکنندگان خون در گلستان بیش از یک نوبت در سال خون اهدا می کنند.

وی افزود :۹۳.۶ درصد از اهداکنندگان خون این استان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

به گفته وی میزان اهدای خون توسط بانوان استان گلستان نسبت به مدت مشابه یاد شده روند کاهشی بوده است.

بنی عقیل خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ذخیره خونی استان در همه گروه های خونی به زیر پنج روز رسیده است و ضرورت دارد که اهداکنندگان خون در مشارکت  این امر خدا پسندانه حضور موثرتری داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار