مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۳ هزار و ۲۰۹ نفر در گلستان خون اهدا کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۵ درصد افزایش داشته است.

رشد اهدای خون در گلستان/ 93.6 درصد اهداکنندگان را مردان تشکیل می‌دهند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سید صادق بنی عقیل اظهارداشت: ۶۳ درصد از اهداکنندگان خون در گلستان بیش از یک نوبت در سال خون اهدا می کنند.

وی افزود :۹۳.۶ درصد از اهداکنندگان خون این استان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

به گفته وی میزان اهدای خون توسط بانوان استان گلستان نسبت به مدت مشابه یاد شده روند کاهشی بوده است.

بنی عقیل خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ذخیره خونی استان در همه گروه های خونی به زیر پنج روز رسیده است و ضرورت دارد که اهداکنندگان خون در مشارکت  این امر خدا پسندانه حضور موثرتری داشته باشند.

وی یادآور شد : در ماه های پایانی سال به سبب افزایش جراحی های عمومی میزان مصرف خون نسبت به سایر ماه ها بیشتر است لذا امیدواریم که با همراهی رسانه ها و بهره مندی از ابزارهای تبلیغی روند حضور مردم در پایگاه های انتقال خون افزایش یابد.

وی افزود : یکی از مصوبات منظور شده برای سفر رییس جمهور به استان موضوع خرید ۲ دستگاه اتوبوس برای انتقال خون است و ۲۰۰ میلیارد ریال برای آن پیشنهاد شد و امیدواریم جزو طرح های نهایی قرار گرفته و اعتبارات لازم به آن تخصیص یابد.

مدیرکل انتقال خون گلستان بیان کرد: نیاز خونی بیماران و مراکز بیمارستانی گلستان روزانه ۱۸۰ واحد است که برای تحقق این مقدار حداقل باید هر روز ۲۰۰ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های این نهاد مراجعه کنند.

زنان و مردان از ۱۸ سال تا سن ۶۰ سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن تا سن ۶۵ سالگی می‌توانند خون اهدا کنند.

استان مرزی گلستان ۱۴ شهرستان دارد که فقط در سه شهر گرگان، گنبدکاووس و علی‌آبادکتول پایگاه ثابت خونگیری فعال است ضمن اینکه ۲۴ مرکز درمانی و بیمارستانی استان نیازهای خونی خود را از این مراکز تامین می‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار