در حال حاضر سویه اومیکرون به گونه غالب کرونا در جهان تبدیل شده است که گفته می شود برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد. مطالعات جدید نشان می دهد این سویه قبل از ظهور در آفریقای جنوبی، در آمریکا و شهر نیویورک وجود داشت.

اومیکرون از کجا شروع شد؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ بر اساس گزارش جدیدی که توسط  مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده آمریکا منتشر شد، مشخص می شود سویه اومیکرون قبل از آفریقای جنوبی در ایالات متحده وجود داشته است.

بر این اساس  یافته های جدید محققان نشان می دهد یک نمونه از سویه اومیکرون در زباله  های جمع آوری شده در شهرستان مرسدس نیویورک، یک روز قبل از اینکه سازمان بهداشت جهانی آن را اومیکرون بنامد شناسایی شده بود.

گفتنی است  دانشمندان آمریکایی این سویه کرونا را در نمونه‌ ای که حتی قبل از آن، در ۲۱ نوامبر جمع ‌آوری شده بود، پیدا کردند که این تاریخ قبل از هشدار آفریقای جنوبی در مورد شناسایی یک نوع جدید نگران ‌کننده کرونا بود. از سوی دیگر مقامات بهداشتی در تگزاس همچنین از طریق نظارت بر فاضلاب سویه اومیکرون را شناسایی کرده بودند.

دانشمندان آژانس بهداشت آمریکا این مشاهدات را به عنوان شواهد قوی اولیه مبنی بر اینکه نوع اومیکرون  به احتمال زیاد در این جوامع وجود داشته یا به طور گسترده ‌تر از آنچه در ابتدا تصور می شد، منتشر شده بود، توصیف می ‌کنند.

این گزارش نشان می ‌دهد زمانی مقامات بهداشتی، سویه جدید کرونا را شناسایی کرده‌ اند که احتمالاً از مدت ها پیش در جوامع وجود داشته و به بسیاری از کشورهای دیگر سرایت کرده است.

محققان دانشگاه ایلینویز در مقاله ‌ای جدید استدلال کردند، در این حوزه، ممنوعیت سفر بی ‌اثر به نظر می ‌رسد و مانند بستن در انبار پس از فرار اسب ‌ها است. به باور محققان این تیم مطالعاتی،  الزام به آزمایش در پروازهای بین المللی سیاست بسیار مؤثرتری نسبت به قرنطینه و بستن مرزها خواهد بود.

این مطالعه همچنین بر اهمیت و نقش انجام منظم تست های کرونا تأکید می ‌کند که کشورها به طور فزاینده ‌ای به آن تکیه می ‌کنند. بر این اساس پیشنهاد می شود نوع ویروس رایج در هر منطقه بر اساس آنالیز فاضلاب هر منطقه تعیین و شناسایی شود. این روش از گرفتن تست های پر شمار بسیار موثر تر است.

مارلین وولف از دانشگاه اموری در این رابطه گفت: توانایی افزایش زیرساخت ‌ها برای آزمایش تعداد افرادی که در حال حاضر نیاز به آزمایش دارند، بسیار مهم است زیرا کمبود آزمایشگاه، نیروی انسانی و تجهیزات برای تشخیص دقیق افراد مبتلا به کرونا،  فشار زیادی بر سیستم مراقبت ‌های بهداشتی و سیستم ‌های آزمایشی ایجاد می کند.

وی در ادامه توضیحاتش گفت: ما در حال نظارت بر ویروس سنسیشیال تنفسی و آنفولانزا هستیم. حوزه‌های زیادی وجود دارد که می‌ توانیم داده‌های بهداشت عمومی بسیار مفیدی را با استفاده از فاضلاب ارائه کنیم، زیرا ما این ابزارها را به طور کامل در طول این همه‌گیری توسعه داده‌ایم.

منبع: سیناپرس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار