تکمیل بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ پروژه اقتصادی طی دهه مبارک فجر در گلستان بیانگر عزم بی پایان دولت در اتمام طرح های ابتر، رفع مشکلات زیرساختی، ارتقای سطح درآمدی مردم و حل مشکل بیکاری دارد که در واقع گام دوم محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار این دیار آغاز شده است.

پروژه‌های دهه فجر راهبرد محرومیت‌زدایی دولت جهادی برای اهالی هیرکان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، پس از چندین سال رخوت و کم توجهی ، ایام الله دهه مبارک فجر امسال در گلستان رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و تلاش و تکاپو برای خدمت رسانی به مردم شمایلی حقیقی به خود گرفته است، عزمی که دولت مردمی در گامهای نخست خود جزم کرده به تاکید کارشناسان آینده روشن و نوید بخشی برای ملت رقم خواهد خورد.  

نکته مهم این که تلاش های چند ماه نخست فعالیت دولت مردمی و ثمرات محسوس این مساعی و جهاد شبانه روزی نشاط را در جامعه پدیدار کرده است، رفع مناقشه گازی و اجرای سوآپ گاز از ترکمنستان، رفع مشکلات راه آنهم اینچه برون و پیش بینی اعتبار لازم برای خلیج تشنه گرگان از جمله دستاوردهای دولت در ماه های گذشته بود که اعتماد عمومی مردم را افزایش داده است.

هم اینک که در آغاز سالروز ورود پربرکت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به کشور هستیم بار دیگر خبرهای مسرت بخش به گوش می رسد که که با افتتاح طرح های اقتصادی و عمرانی و تولیدی پویایی و تحرک جامعه را دوچندان کرده است.

بهره برداری از۶ هزار ۷۱۲طرح اقتصادی با ۲۳ هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال از جمله  این خبرهای خوش است که طی همین چند ماه اخیر و با تزریق اعتبارات مکفی به سرانجام رسیده  است و پس از سال ها به گفته کارشناسان امر یک رکورد بی نظیر در بهره برداری از پروژه های اقتصادی رقم خورده است.

مدیران و اهالی گلستان امیدوارتر از همیشه تلاش دارند تا ضمن معرفی و مرور دستاوردهای انقلاب اسلامی و انجام کارهای جهادی و مردمی، دسیسه های دشمنان را با  تزریق امیدآفرینی در جامعه خنثی کنند.

همزمانی بهره برداری از هزاران پروژه عمرانی و سفر رییس دولت سیزدهم به گلستان در آینده نزدیک و پیش بینی صدها هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام بیانگر آن است که پس از سالها قرار است بخشی از عقب ماندگی مزمن گلستان نسبت به برخی از استان های کشور برطرف شود و همین امر بارقه امید به رفع برخی از دغدغه های موجود در استان را روشن کرده است.

نوسازی مدارس از ۱.۵ به  ۵.۵ متر مربع به ازای هر دانش آموز، افزایش امید به زندگی از ۵۷ به ۷۴ سال، گسترش مراکز آموزش عالی به ۷۰ موسسه با جذب ۸۰ هزار دانشجو ،  توسعه امکانات ورزشی با ۲۹۴ سالن، توسعه سیاسی با فعالیت سه هزار و ۲۳۴ شورا در ۹۲۱ روستا و اجرای ۴۶ هزار طرح عمرانی، پوشش تامین آب آشامیدنی ۸۳۴ روستا، پوشش گازرسانی ۱۰۰ درصدی شهری و ۹۸ درصدی مناطق روستایی و گازرسانی به ۹۸۴ واحد صنعتی بخش از  خدمات انقلاب اسلامی در گلستان طی سالیان اخیر است.

در همین راستا و برای معرفی پروژه های دهه مبارک فجر گلستان بخشی از طرح های قابل افتتاح در بخش های مختلف معرفی می شود.

در همین پیوند ، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: در گرامیداشت دهه فجر امسال یکهزار و ۵۲۵ میلیارد و ۵۵۷ میلیون تومان پروژه عمرانی در روستاهای استان افتتاح و کلنگ زنی می شود که بیش از ۱۷۴ هزار خانوار از آن برخوردار خواهند شد. 

سیدمحمد حسینی گفت: یکی از مهمترین پروژه های این نهاد در استان افتتاح و کلنگ زنی هفت هزار واحد مسکونی روستایی با اعتبار یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: در بخش مسکن روستایی ۲ هزار خانه نوسازی و بهسازی شده با تسهیلات ۴۰۰ میلیارد تومانی افتتاح و به مردم تحویل داده می شود، همچنین کلنگ پنج هزار واحد مسکونی دیگر با یکهزار میلیارد تومان اعتبار به زمین زده می شود. 

حسینی بیان کرد: در بخش طرح های هادی روستایی ۳۵۴ پروژه عمرانی با ۹۳ میلیارد و ۵۵۷ میلیون تومان اعتبار در ۲۷۴ روستای استان به بهره برداری می رسد یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود که بیش از ۱۶۴ هزار خانوار روستایی از آن برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۴۳ پروژه های عمرانی در ۱۱۳ روستای با ۲۷ میلیارد و ۹۱۳ میلیون تومان افتتاح و عملیات اجرایی ۲۱۱ پروژه در ۱۶۱ روستا با ۶۵ میلیارد و ۶۶۴ میلیون تومان آغاز می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان همچنین افزود: ۲ هزار و ۹۵ جلد سند مالکیت شهری و روستایی شامل یکهزار و ۷۵۱ جلد سند روستایی و ۳۴۴ جلد سند شهری در ایام دهه فجر تحویل مالکان داده خواهد شد.

به گفته وی علاوه بر این ۸۰۰ قطعه زمین با کاربری مسکونی به مساخت ۱۶۰ هزار مترمربع به ارزش ۳۲ میلیارد تومان به افراد فاقد مسکن در روستاها واگذار می شود.
مدیر شرکت آب منطقه ای گلستان به خبرنگار ایرنا گفت: در دهه فجر امسال ۵۳ پروژه از سوی آب منطقه ای کلنگ زنی یا افتتاح می شود که ۱۳۱ میلیارد تومان اعتبار این پروژه هاست.

سیدمحسن حسینی افزود: در بخش کلنگ زنی ۲۵ پروژه خواهیم داشت که در بخش عرصه و تامین آب ۹ و مهندسی رودخانه ۱۶ پروژه است که ۵۴ میلیارد تومان برآورد اعتباری این پروژه هاست.

حسینی افزود: همچنین ۲۸ پروژه آماده افتتاح داریم هرچند برخی از این پروژه ها از مدتی قبل وارد مرحله بهره برداری شده است، از این تعداد ۲۱ پروژه در زمینه تامین و عرضه آب و هفت پروژه در بخش مهندسی رودخانه است که ۷۸ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است.

وی ادامه داد: در این ایام زهکشی سه هزار هکتار از اراضی استان، ساختمان توانمندسازی بانوان در شبکه آبیاری و زهکشی قره سو، اداره منابع آب علی آبادکتول، حفر و تجهیز چند حلقه چاه برای آبرسانی به طرح های ۶ گانه، بخشی از پروژه های قابل افتتاح است.

حسینی افزود: در دهه فجر ساختمان اداره منابع کلاله و مراوه تپه، حفر چند حلقه چاه آب و ایجاد مخازن جدید آب کلنگ زنی می شود تا در تابستان بخشی از مشکلات کمبود آب در استان برطرف شود.

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان بیان کرد: در بخش مهندسی رودخانه نیز این پروژه ها شامل لایروبی، دیواره سازی و کف بندسازی است و در بخش تامین آب  برخی سدهای انحرافی در استان تکمیل شد که در این دهه به بهره برداری می رسد.

در حوزه پروژه های مرتبط با ورزش و جوانان گلستان هم مدیرکل این نهاد در استان یادآور شد : در دهه فجر امسال ۳۸۰ برنامه در بخش های مختلف فرهنگی، ورزشی، جوانان و غیره در استان برگزار می شود، ضمن اینکه ۲ سالن ورزشی در روستاهای یانبلاغ مراوه تپه و قلعه جیق گمیشان و همچنین چهار خانه ورزش روستایی در این ایام به بهره برداری خواهد رسید. 

قاسسمعلی برزمینی افزود: اجرای پویش نذر خون جامعه ورزش، عطرافشانی گلزارهای شهدا، تجلیل از ورزشکاران، انجام رزمایش همت جوانانه و کمک مومنانه در قالب ۲ هزار بسته معیشتی در گرگان و گنبدکاووس از سوی هیات های ورزشی و ورزشکاران و هم جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد از برنامه های جامعه ورزش و جوانان در دهه فجر امسال است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان هم به ایرنا گفت:  نقش محرومین در دفاع از آرمان های انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در ایام الله دهه فجر برای امیدآفرینی و نشاط تبیین شود.

عیسی بابایی بیان کرد :  تحویل سند مالکیت ۲ هزار و 100 واحد مسکونی  و ۸۰۰ قطعه زمین طی دهه فجر به زوج های جوان مددجوی کمیته امداد گلستان فاقد مسکن و زمین واگذار می‌شود.

وی اظهار داشت:  تسهیلات بسیاری برای اشتغالزایی مددجویان پیش بینی شده و در زمان حاضر ۳۰ درصد سهم اشتغال  توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در گلستان رقم خورده که در سال جاری ایجاد ۶ هزار و ۲۰۰ شغل برای مددجویان استان  پیش بینی شده است.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به حجم محرومیت ها و مشکلاتی که در این استان وجود دارد، باید دولت کمک کند تا محرومیت ها رفع شود و تولید و اشتغال رونق بگیرد.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت و گو با ایرنا گفت : قرار شد شستا در مدت یکماه ظرفیت ها و پروژه ها را بررسی و پروژه های اولویت دار را برای سرمایه گذاری انتخاب کند.

وی اضافه کرد: بنیاد برکت نیز بعد از سال ها وارد استان گلستان شد و قرار است در زمینه پرورش ماهی در قفس تا ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کند که هم می تواند اشتغال را رونق دهد و هم اینکه در تولید آبزیان و گوشت سفید به استان و کشور کمک کند.

استاندار گلستان هم معتقدد است که دهه فجر فرصتی برای مرور دستاوردهای انقلاب اسلامی با راهبری و هدایت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و جانفشانی شهیدان و از خودگذشتگی ایثارگران است.
علی محمد زنگانه  اظهار کرد : دشمنان جنگ تحمیلی هشت ساله، جنگ اقتصادی و تحریم ظالمانه را به ملت ما تحمیل کردند ولی مردم هوشیارانه به این توطئه ها توجه نکرده اند.
وی یادآور شد: با وجود توطئه های دشمنان، خدمات انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف در کشور بسیار ارزشمند است و در استان گلستان هم شاهد آن هستیم. 

زنگانه افزود: در ابلاغی که رئیس جمهور برای این استانداری صادر کرد انتظار است در حوزه شیلات، آبزی پروری و موضوعات مختلف در ارتباط با این حوزه مداخلات مناسبی صورت گیرد.

به گفته وی در همین راستا و در روز های گذشته  تفاهم نامه چند جانبه به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان  بین استانداری، اداره کل شیلات و بنیاد برکت امضا شد که بعد اجرا به ۱۵ هزار فرصت شغلی در بخش شیلات  منجر می شود که نیمی از آن مستقیم و باقی در زنجیره تکمیل و مکمل غیر مستقیم در اجرای زنجیره  ارزش افزوده است.
وی اظهار داشت: این پروژه استان را وارد مرحله جدیدی می کند که در ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت در حوزه کشاورزی و دامپروری هم پروژه های مشابهی در کشور اجرا می کنند قرار شد که در یک تیم کارشناسی مشترک بررسی ظرفیت های مشابه این پروژه داشته باشیم.

زنگانه تاکید کرد که دولت جهادی سیزدهم مصم است با استفاده از منابع موجود و بهره وری حداکثری بخش زیادی از کمبودهای بخش های مختلف استان را احصا و آنها را برطرف نماید.

گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در ۳۴ نقطه شهری و بیش از یک هزار روستا و آبادی، از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه است که دوران طاغوت یکی ز محرومین ترین مناطق کشور محسوب می شدکه ددرد سال های اخیر سرمایه گذاری ها و خدمات زیر ساختی شگرفی به این خطه شده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار