مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: در راستا جذب اقلام اساسی با قیمت‌ مصوب برای همه مردم، روزانه حدود ۱۲ تن تخم مرغ در شهرستان توزیع می‌شود.

توزیع روزانه ۱۲ تن تخم‌مرغ با قیمت مصوب در گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، حبیب‌الله زارع جلسه قرارگاه امنیت غذایی و ستاد تنظیم بازار شهرستان اظهار کرد: صنعت مرغ گوشتی شهرستان با نظم و برنامه خاصی پیش می‌رود و هیچ مشکلی در این راستا نداریم و مشکل شهرستان در حال حاضر در راستای توزیع تخم‌مرغ بوده که برخی از تولیدکننده با ما همکاری لازم ندارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در راستای جذب و توزیع اقلام اساسی برای همه مردم روزانه ۱۲ تن تخم مرغ در سطح شهرستان توزیع می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در این راستا ۲۳۰ تن روغن مایع، ۱۶۴ تن برنج هندی، ۱۵ تن برنج تایلندی در مرحله نخست و ۱۹ تن مرغ منجمد در شهرستان توزیع شده و بنا است ۹۱ تن برنج تایلندی در صورت تایید کیفیت و مرغوبیت آن در مرحله دوم توزیع شود.

وی ادامه داد: با همکاری و رایزنی‌های انجام شده به طور میانگین روزانه بین ۱۸ تا ۲۱ تن مرغ گرم کشتار روز در سطح شهرستان توزیع می‌شود و با توجه به اینکه در آذر ماه ۴۰ درصد و در دی ماه تولید گوشت مرغ در شهرستان افزایش یافته تا پایان سال مشکل تامین مرغ مصرفی مردم شهرستان وجود ندارد.

زارع گفت: در یک هفته گذشته ۲۳ بازرسی از اصناف سطح شهرستان انجام شد که در این بازرسی‌ها چهار پرونده تخلف شناسایی شده و در حال تشکیل پرونده برای ارجاع به تعزیرات حکومتی است.

* تذکر جدی به حجره‌داران میوه و تره‌بار گنبدکاووس برای کوتاه کردن دست واسطه‌گران
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت: در گشت‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی مرتبط متوجه شدیم در میدان میوه و تره‌بار دلالان و واسطه‌ها میوه را با قیمت بیشتر از شهرهای اطراف و حتی مرکز استان به فروش می‌رساند.

وی تصریح کرد: در این راستا ۸۶ نفر از صاحبان حجره در میدان میوه و تره‌بار به اداره تعزیرات شهرستان احضار شده و از آنها خواسته شد تا هیچ‌گونه همکاری با دلالان و واسطه‌ها نداشته و تعهد کتبی اخذ شد.

اسماعیل روان گفت: در این زمینه به رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار و حجره‌داران مربوطه تذکر جدی داده شده که در صورت مشاهده هرگونه همکاری حجره آنها پلمب  و اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در نزدیکی سال جدید خرید مردم در آستانه نوروز افزایش خواهد یافت نظارت و گشت مشترک در این زمینه بیشتر شده و در صورت مشاهد تخلف اشد مجازات برای حجره‌داران در‌ نظر گرفته می‌شود.

* تمام نرخ‌گذاری تاکسی‌های شهری و برون‌شهری با مصوبه ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود
رئیس اداره صمت شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت: با توجه به ابلاغ ستاد تنظیم بازار کشور در تاریخ دوم بهمن ماه تمام نرخ‌گذاری‌های برای تاکسی‌های شهری و برون‌شهری براساس مستندات و مصوبات جلسه تنظیم بازار خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به قانون انتزاع و جدا شدن هفت اتحادیه از حوزه صمت به جهادکشاورزی، تا پایان خردادماه اداره صمت با جهادکشاورزی همکاری و تعامل لازم را‌داشته تا بتواند امور را‌به خوبی مدیریت کند.

خلیل رجبلی گفت: با توجه به عدم استقرار واحدهای تولید روغن صنعتی در شهرستان و استان، در حال حاضر تنها مشکل شهرستان کمبود و گران شدن روغن صنعتی بوده که در بازار موجود‌ نیست و قیمت آن از ۳۰۰ هزار تومان به بیش از ۶۰۰ هزار تومان رسیده است که در قنادی مصرف می‌شود.

* نظارت بر بازار‌هدفمند و با شناسایی قبلی باشد
سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: در بازرسی‌های مشترک و جداگانه نظارت جدی بر بازار داشته و تنها به حجم‌بازرسی در طول یک روز یا یک هفته اکتفا نشود.

وی تصریح کرد: بازرسی‌ها باید هدفمند بوده و اگر حدس بر تخلف در بازار قوت گرفت شناسایی شود و در بازرسی با دقت کامل به این موارد پرداخته شود.

مهدی دهرویه گفت: نیروهای بسیجی که در گشت‌های مشترک حضور داشته و جزو اعضای قرارگاه امنیت غذایی هستند می‌توانند در شناسایی این تخلفات همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: نظارت و بازرسی بر بازار به گونه‌ای باشد که مردم پویایی، اثرگذاری و فعالیت مستمر و جدی این ستاد و قرارگاه امنیت غذایی را حس کرده و در  کاهش قیمت‌ها مشاهده کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد:‌ با توجه به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری بر پشتیبانی از تولید و رفع موانع واحدهای تولیدی، باید با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان به گونه‌ای رفتار کرد که احساس ناامنی نکنند‌ ولی از طرف دیگر این امر سبب نشود تا برخی از افراد که دغدغه تولید را نداشته و به عنوان تولیدکننده از امکانات شهرستان استفاده می کنند به فکر سوءاستفاده باشند.

وی ابراز کرد: عدم نظارت دقیق و قانونمند در هر حوزه سبب ایجاد بستر لازم برای انجام تخلفات خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار