شهادت مأمور انتظامی در حمله اراذل و اوباش نشان داد که مسئولان باید زاویه نگاه خود در قبال مجرمان را عوض کرده و با تغییر قوانین و اعمال جرایم سفت و سخت، جلوی تکرار آن را بگیرند.

اشرار با کسی شوخی ندارند!

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، هفته گذشته خبر هولناک حمله اراذل و اوباش به مأموران نیروی انتظامی و شهادت سرهنگ دوم «علی اکبر رنجبر» احساسات عمومی جامعه را جریحه دارد کرد و زنگ به خطر افتادن جایگاه و شأن پلیس را برای چندمین بار به صدا در آورد.

امروز در حالی که امنیت کشور در دنیا زبانزد است و آمریکا برای کوچک‌ترین اقدام علیه امنیت ملی ایران نیاز به اجماع جهانی دارد، مأموران نیروی انتظامی در داخل کشور به دلیل خلاء های قانونی و مماشات با اوباش و اراذل تأمین جانی ندارند و هر چند وقت یک بار شاهد از دست دادن نیروهای پلیس در درگیری با اراذل و اوباش داخلی هستیم تا جایی که سال گذشته نزدیک به ۶۰ نفر از نیروهای پلیس در درگیری با اوباش جان خود را از دست دادند.

هر چند وجود خلاء های قانونی در به کارگیری سلاح در حین مأموریت‌های مختلف در بروز حوادث این چنینی بی تأثیر نیستند، اما باید اذعان کرد اعمال جرایم خفیف مانند پرداخت جریمه نقدی به بهانه کاهش جمعیت کیفری و خلوت کردن زندان‌ها، در بروز حوادثی از این دست بی تأثیر نیستند.

البته این همه ماجرا نیست و حتی پس از دستگیری قاتل و اعتراف به قتل و وجود شاهد و تصاویر دوربین‌های مدار بسته و حتی کشف چاقوی استفاده شده در قتل و غیره مجازات قاتل ماه‌ها بلکه سال‌ها طول می‌کشد و در این بین فعالان مدنی برای بخشش قاتل پا پیش می‌گذارند و تا آخرین لحظه دست از تلاش برای نجات بر نمی‌دارند و روی روح و روان خانواده مقتول رژه می‌روند!

در واقع اطاله دادرسی پرونده‌هایی که احساسات عمومی را جریحه دار کرده است با هیچ منطقی همخوانی ندارد و جامعه انتظار دارد، قاتل مأمور بی گناه در کمترین زمان ممکن به دار مجازات آویخته شود.

جا دارد مسئولان زاویه نگاه خود در قبال مجرمان را تغییر داده و با تغییر قوانین و اعمال جرایم سفت و سخت، راه را بر تاخت و تاز اراذل و اوباشی که با هیچکس شوخی ندارند ببندند و نگذارند امنیت پلیس که همان اقتدار جامعه و کشور است بیش از این به خطر بیفتد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار