دادستان مرکز استان گلستان با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت، گفت: جهادکشاورزی با بی توجهی به حراست از اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی را نیز خلع سلاح کرده است.

انتقاد دادستان از خلع سلاح امور اراضی توسط جهاد کشاورزی/ کوتاهی مدیران در روستای زیارت محرز است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، محمود اسپانلو امروز در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه استان گلستان با اشاره به اینکه در حوزه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت بسیار حدی هستیم، اظهار کرد: در یک ماهه اخیر دو جلسه اختصاصی شورای حفظ بیت المال با این موضوع تشکیل شد و کارگروه فراقوه ای نیز برای این موضوع راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه شورای شهرسازی و معماری دادستان را به عنوان‌ناظر معرفی کرده است، افزود: تمامی دستگاهها و نهادهای ذی ربط با این موضوع باید به سرعت هرگونه تخلف و تخطی را به دادستان استان اطلاع دهند.

دادستان مرکز استان گلستان با تاکید بر اینکه به علت کوتاهی در برخورد با ساخت و ساز مغیرمجاز مدیر سابق امور اراضی و یک کارمند سابق این نهاد را احضار و تفهیم‌ اتهام کرده ایم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این افراد با صدور قرار آزاد هستند و اتهام آنها ترک فعل است.

اسپانلو  از ساخت و ساز غیرمجاز  بیش از ۵ هزار مورد در روستای زیارت خبر داد و تصریح کرد: کوتاهی نهاد متولی در برخورد با این پدیده کاملا محرز است زیرا تنها کمتر از یک هزار مورد به دستگاه قضا گزارش شده که آن هم پس از گذشت زمان مدیدی که عملا برخورد را سخت کرده است.

وی با انتقاد از سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر خلع ید امور اراضی و محدود کردن این نهاد حتی در حوزه منابع انسانی، ادامه داد: رسالت جهاد کشاورزی فقط توزیع کود و سم نیست و قطعا حفاظت از زمین های کشاورزی را هم‌باید در دستکر کار قرار دهد که متاسفانه تا کنون نسبت به آن  غفلت کرده و باید متولیان آن پاسخگو باشند.

دادستان مرکز استان با تاکید بر لزوم توجه به اقتدار سازمان امور اراضی، اضافه کرد: امروز اخطار محکمی به رئیس سازمان جهادکشاورزی و نامه ای به وزیر محترم جهاد در این باره صادر خواهیم کرد زیرا گاهی کوتاهی ها کار را به جایی رسانده که مقابله را بسیار سخت کرده است. 

 اسپانلو در مورد تخریب و انسداد چاه غیرمجاز در استان نیز با انتقاد از برخی کوتاهی های ممتد در سالهای گذشته، افزود: در حال حاضر ۴۰۰ حکم انسداد از سالهای گذشته بر زمین مانده بود که خودمان ورود کرده و این احکام را با جدیت پیگیری می کنیم و با اعطای مهلت برای تعیین تکلیف زمان تعیین خواهیم کرد. 

وی با درخواست از رسانه ها جهت حمایت و کمک به دستگاه قضایی برای برخورد با تخلفات، تاکید کرد: ما رسانه ها را در کنار خودمان به عنوان یکی از محورهای توسعه برخورد با تخلفات می دانیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار