سرپرست ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان گلستان: به مناسبت دهه مبارک فجر 5 خانه ورزش روستایی در استان تجهیز و افتتاح می‌شود.

افتتاح 5 خانه ورزش روستایی به مناسبت دهه مبارک فجر در استان گلستان
به گزارش گلستان ۲۴؛ فرید اصغری در گفتگو با روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان گفت: 5 خانه ورزش روستایی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در استان تجهیز و افتتاح می‌شود. این افتتاحیه ها در روستای دهنه شهرستان گمیشان و روستای یکه توت مراوه تپه و روستای پیرواش آق قلا و روستای تنگلی داشلی برون و روستای اسلام آباد شاهده کردکوی برگزار می گردد.
وی گفت : در خانه های ورزش روستایی میز پینگ پنگ، راکت و توپ میز فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتامی با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی و وزارت ورزش و جوانان کشور تجهیز می‌شود.
سرپرست ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان گلستان گفت: هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی در طول سال جشنواره های زیادی را در مناسب های مختلف برگزار می‌کند و آبان ماه 1400 مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش جشنواره فرهنگی ورزشی دا به میزبانی روستای چقر بش قارداش شهرستان گالیکش برگزار شد و هم اکنون جشنواره های بومی و محلی در اکثر روستاهای گلستان به مناسبت دهه مبارک فجر اجرا می شود.
وی افزود : با توجه به اینکه شهرستان های گلستان دارای روستاهای زیادی است و عمده شغل مردم استان کشاورزی است توسعه ورزش در روستاها به کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرکردن اوقات فراغت خانواده ها و ارتقاء ترویج فرهنگ ورزش و پرورش و کشف استعداد های نهفته ورزشی در بین جوانان و نوجوانان و لزوم توجه بیشتر بانوان کشاورز به سلامتی و نشاط کمک شایانی می کند.
فرید اصغری گفت: بازی های بومی و محلی در گلستان به دلیل وجود اقوام مختلف در استان بسیار پررنگ است و جشنواره های ورزشی و بازی های بومی و محلی فرهنگ و اصالت این اقوام را زنده نگه می دارد و مشارکت روستاییان در بازی های بومی و محلی باعث بهتر شدن همبستگی اجتماعی و حفظ ارزش ها و باورهای محلی و پویایی و نشاط بیشتر در آنان می شود.
اصغری خاطر نشان کرد: گلستان قلب فوتوالی کشور است و بازیکنان تیم ملی و مربی و سرپرست تیم را گلستانی ها تشکیل می دهند، در آذرماه امسال میزبانی نخستین دوره مسابقات جام کاسپین به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج را برعهده داشتیم و این مسابقات با حضور بیش از 30 تیم از سراسر کشور برگزار شد و گلستان در این مسابقات خوش درخشید و بر سکوهای قهرمانی و نائب قهرمانی ایستاد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار