تاکنون مشخص شده بود که سویه اومیکرون قابلیت انتقال بسیار زیادی داشته و به سادگی از فردی به فرد دیگر منقل می شود. یافته های جدید اما نشان می دهد سرعت انتقال این ویروس بیسیار بیشتر از تصورات پیشین بوده و دو برابر آنفلوانزا است.

سرعت سرایت اومیکرون چند برابر آنفلوانزا است

به گزارش گلستان ۲۴؛ آنا پوپووا (Anna Popova)، رئیس سازمان بهداشت روسیه روز جمعه در مصاحبه ای مطبوعاتی اعلام کرد:  نوع ویروس کرونای اومیکرون به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل می شود، زیرا قدرت انتقال این ویروس دو برابر آنفولانزا بوده و به شدت مسری است.

در حال حاضر بخش بزرگی از جمعیت جهان که عمدتاً در شهرهای بزرگ زندگی می کنند، مبتلا به سویه جدید اومیکرون هستند که به سرعت در حال گسترش است. این ویروس توانایی زیادی را در انتقال سریع از فردی به فرد دیگر و ابتلای سریع نشان می دهد. در مورد مسری بودن آن، شواهد نشان می دهد که این ویروس بسیار مسری بوده و  مثلاً دو برابر آنفولانزا فابلیت سرایت دارد.

پوپووا در ادامه توضیحاتش خاطرنشان کرد که روش‌های درمانی آنفولانزا کاملاً متفاوت از روش‌ های قابل استفاده برای کرونا ویروس و به طور خاص سویه اومیکرون است.

به عنوان مثال، وقتی صحبت از کرونا می شود، نگرانی ما در مورد خطر لخته شدن خون است، بنابراین نیاز به یک روش درمانی خاص برای این بیماری وجود دارد، در حالی که برای مواجه با آنفولانزا، ما به دنبال جلوگیری از خونریزی های بزرگ هستیم، بنابراین روش های درمانی این دو بیماری با یکدیگر کاملاً متفاوت هستند. در این میان تشخیص افتراقی بسیار مهم است.

 در خاتمه گفتنی است سویه کروناویروس B.1.1.529 که نام آن از حرف یونانی omicron گرفته شده است، برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ در جنوب قاره آفریقا و به طور خاص کشور آفریقای جنوبی کشف شد. طبق گزارش های سازمان بهداشت جهانی، این ویروس در بیشتر مناطق دنیا شایع شده و در حال حاضر سویه غالب این بیماری محسوب می شود.

منبع: سیناپرس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار