رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان:

نعیمی، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان گفت: در زمان افزایش تقاضای بازار سیب زمینی، دولت مواد اولیه صنایع چیپس را وارد کند.

دولت مواد اولیه صنایع چیپس را وارد کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی نعیمی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به افزایش قیمت سیب زمینی در بازار، اظهار کرد: برخی مواقع در بازار، تقاضا بر عرضه پیشی می‌گیرد و به این ترتیب قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

او تولید محصولات کشاورزی را فصلی خواند و افزود: اما تقاضا برای خرید این محصولات به صورت دائمی در کلیه فصول سال برقرار است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی بهتر است با فزونی واردت و افزایش تعرفه صادرات توازن در عرضه و تقاضا ایجاد کرد تا محصولی مانند سیب زمینی در تمامی فصول سال یک ثبات نسبی به لحاظ قیمت داشته باشند.

او اضافه کرد: بنابراین پیشنهاد می‌کنم دولت نسبت به افزایش واردات در این موقع از سال اقدام کند و شایسته این است که نیاز کارخانجاتی از قبیل چیپس را از طریق همین واردات تامین کند.

به گفته رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان، برخی صیفی‌جات از قبیل سیب زمینی معمولاً در فصول خاصی از سال مثل تابستان فراوانی برداشت بیشتری دارد و به تبع آن قیمت محصول در این زمان ارزان‌تر است.

وی با بیان این نکته که سیب زمینی در نیمه اول دی و بهمن در هیچ نقطه‌ای از کشور برداشت نمی‌شود، افزود: معمولاً در این مدت از ذخیره انباری استفاده می‌شود که با توجه هزینه انبارداری و سردخانه این عوامل، روی قیمت نهایی محصول تاثیر می‌گذارد.

نعیمی از آغاز برداشت سیب زمینی در هفته آینده در استان‌های کرمان، هرمزگان و فارس خبر داد و اضافه کرد: که در هفته آینده میزان زیادی سیب زمینی به بازار عرضه می‌شود که امیدواریم باعث کاهش قیمت این محصول در بازار شود.

وی در خاتمه خواستار رعایت سود منطقی از کاسبان و و مغازه داران شد و خاطر نشان کرد: امیدواریم کسبه بر اساس فاکتور خرید و حداکثر با ۳۵ درصد سود این محصول را به مشتریان عرضه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار