رئیس کل دادگستری گلستان گفت: متاسفانه اقدامات برای احیای خلیج گرگان فقط بر روی کاغذ بود و هیچ گونه اقدام عملی برای احیای خلیج گرگان انجام نگرفت.

هیچ‌گونه اقدام عملی برای احیای خلیج گرگان صورت نگرفت/ تشکیل پرونده ترک فعل نسبت به احیای خلیج گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حیدر آسیابی امروز با گرامیداشت ایام الله مبارک دهه فجر در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان در خصوص پروژه کم آبی خلیج گرگان و اینکه اقدامات برای احیای خلیج گرگان فقط بر روی کاغذ بوده گفت: طی بازدیدی که از بندرترکمن داشتیم جلسه‌ای در این خصوص گذاشته شد و در این جلسه مشکلات بررسی و پرونده ترک فعل نسبت به احیای خلیج گرگان تشکیل شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه اقدامات برای احیای خلیج گرگان فقط بر روی کاغذ بود و هیچ گونه اقدام عملی برای احیای خلیج گرگان انجام نگرفت و ما به جد پیگیر حل مشکل این خلیج زیبا هستیم.

عفو ۱۸ نفر «محکوم به اعدام» در گلستان/ آزادی «۳ بانوی زندانی بدهکار» در دهه فجر

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر حکم قصاص یک جوان ۲۵ الی ۲۸ ساله با حضور خدام رضوی و تلاش شورای حل اختلاف شهرستان گرگان مورد عفو قرار گرفت و از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۸ نفر در استان گلستان که محکوم به اعدام بودند عفو شدند.

 

وی از آزادسازی سه بانوی زندانی در گلستان خبر داد و تصریح کرد: سه نفر از بانوان گلستانی که به دلیل بدهی به زندان افتاده بودند با پادرمیانی شورای حل اختلاف شهرستان گنبدکاووس بخشیده شدند.

*آزادی و پرداخت بدهی سه بانوی زندانی در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان ابراز کرد: بدهی این سه زندانی مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود که با پادرمیانی شورای حل اختلاف شهرستان گنبدکاووس مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان از این بدهی بخشیده شد و مابقی بدهی توسط افراد زندانی و بخشی از آن توسط خیرین پرداخت شد که طی چند روز گذشته آزاد شدند.

آسیابی درخصوص ساخت و ساز غیرمجاز در گلستان خاطرنشان کرد: متولیان امور اراضی باید این موضوع را رسیدگی کنند مخصوصا در قسمت بالادست ناهارخوران و روستای زیارت بروند متاسفانه متولیان امر در این زمینه غفلت کردند که زمین خواری صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: قطعا یک شبه این ساخت و سازها انجام نشده است محیط زیست در زمان ساخت و سازهای غیرمجاز کجا حضور داشتند متولیان امر چرا این ساخت و سازهای غیرمجاز را متوقف نکردند.

رئیس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: مصوبات ساخت و ساز رسانه‌ای شد یکسری ساخت و ساز غیرمجاز در سنوات گذشته اتفاق افتاد یک کارگروه فراقوه‌ای ایجاد شد وسعت این تبعات پیچیده است با تشکیل فراقوه‌ای رصد می‌شود.

آسیابی افزود: سیاست کار ما بر مبنای توقف ادامه ساخت و سازهای غیرمجاز است و همچنین تعیین تکلیف ساخت و سازهای متخلف است.

*هیئت منصفه مطبوعاتی در گلستان تشکیل شد

وی در خصوص سفر رئیس قوه قضاییه کشور در گلستان گفت: سفری که رئیس قوه قضاییه و اعضای شورای عالی قضایی کشور به گلستان صورت گرفت یک سفر خوب و مخصوصی بود ۹ معاون در ۹ شهرستان حضور یافتند تاکنون چنین سفری با این نمد در سطح گلستان صورت نگرفته بود.

رئیس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: بیشترین و محسوس‌ترین سفر قوه قضاییه در گلستان بود که دسترسی بسیار راحت بود مجموعا یکهزار و ۵۰۰ مورد درخواست قضایی از سوی مردم گلستان به قوه قضاییه کشور ارسال شد و این کمترین میزان درخواست در کل کشور بود که تاکنون صورت گرفته بود.

آسیابی تصریح کرد: ملاقات مردمی در هر سه‌شنبه از ساعت هشت صبح آغاز می‌شود و لغایت ۱۷ الی ۱۸ عصر ادامه دارد و تا زمانی که ارباب رجوع حضور دارد ملاقات حضوری صورت می‌گیرد و پاسگوی مشکلات مردم هستیم.

وی یادآور شد: شهروندان گلستانی می‌توانند از طریق خط ارتباطی «۰۹۱۱۱۷۵۶۱۱۴» به صورت پیامکی با من درتماس باشند و پاسخ آنها را به صورت پیامکی ارسال خواهم کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان از تشکیل هیئت منصفه مطبوعاتی در گلستان خبر داد و اظهار کرد: ۱۴ قشر به صورت داوطلبانه درخواست دادند بعد از استعلام و واجد شرایط بودن آنها انتخاب شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار