استاندار گلستان گفت: در برنامه وزیر جهاد کشاورزی سنددار کردن اراضی کشاورزی به عنوان یک اقدام انقلابی و جهادی در اولویت قرار گرفته است.

استاندار گلستان: سنددار کردن اراضی کشاورزی به عنوان یک اقدام انقلابی و جهادی در اولویت قرار گرفته است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، علی محمد زنگانه پیش از ظهر امروز در مراسم اهدای اسناد املاک غصب شده استان گلستان توسط خاندان پهلوی به مردم اظهار داشت: در یکی دو سال اخیر سرعت واگذاری اسناد املاک بنیاد علوی در استان گلستان شتاب گرفته که مصداق عینی اقدام جهادی و انقلابی است.

وی گفت: در سال‌های اخیر بیش از 63 هزار مورد واگذاری در استان انجام شده که طبق برنامه چشم انداز این تعداد باید به بیش از 80 هزار فقره برسد.

استاندار گلستان با اشاره به دستور رئیس بنیاد مستضعفان برای همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها با محوریت استانداری برای صدور و واگذاری اسناد املاک بنیاد علوی گفت: کارگروه ویژه‌ای در استان تشکیل می‌دهیم و نماینده تام الاختیار استاندار را هم تعیین خواهیم کرد، ضمن اینکه دستگاه های عضو در این کارگروه نیز مشخص خواهد شد تا به صورت ماهانه روند صدور و واگذاری اسناد رصد شود.

وی بیان داشت: در یک چشم انداز مورد توافق دو ساله همه املاک قابل واگذاری به مردم و صدور سند برای آنها انجام و پرونده آن بسته خواهد شد.

زنگانه افزود: یکی از مشکلات کشاورزان در استان این است که سندی برای زمین‌های خود ندارند و در زمان نیاز مثلا برای دریافت وام برای تأمین وثایق به مشکل برمی‌خورند.

وی گفت: در برنامه وزیر جهاد کشاورزی سنددار کردن اراضی کشاورزی به عنوان یک اقدام انقلابی و جهادی در اولویت قرار گرفته است.

استاندار گلستان به رونمایی سند پیشرفت و آبادانی شهرستان مراوه تپه هم اشاره کرد و گفت: یکی از ایراداتی که در اجرای برنامه‌ها داریم این است که مردم در آن مشارکت ندارند و دستوری است، این امر به مرور زمان سبب کندی و توقف برنامه‌ها و عدم اثربخشی آنها می‌شود اما در مدلی که بنیاد علوی پیاده سازی کرده است، مردم در حل مسائل و مشکلات خود مشارکت دارند.

وی افزود: با صحبت‌هایی که با رئیس بنیاد مستضعفان انجام دادیم قرار شد بنیاد علوی در بخش محروم وشمگیر در شهرستان آق قلا نیز نهاد آبادانی و پیشرفت ایجاد کند و اقدامات محرومیت‌زدایی را در دستور کار قرار دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار