بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی به وزن حدود دو کیلوگرم ۵۰ تا ۵۶ هزار تومان است. این یعنی هر عدد تخم مرغ برای مصرف کنندگان حدود ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان قیمت دارد.

قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار چند شد؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ مشاهدات میدانی حاکی از آن است که در حال حاضر هر شانه ۳۰عددی تخم مرغ در مغازه با قیمت ۵۰ تا ۵۶ هزار تومان و در میادین با قیمت ۴۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی به وزن حدود دو کیلوگرم ۵۰ تا ۵۶ هزار تومان است. این یعنی هر عدد تخم مرغ برای مصرف‌کنندگان حدود ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰تومان قیمت دارد.

در میادین میوه و تره بار نیز هر شانه تخم‌مرغ تنظیم بازاری ۳۰ عددی با قیمت ۴۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

با وجود اینکه روز گذشته رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اعلام کرد که روزانه ۳۰۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود و این در حالیست که حداکثر مصرف در کشور ۲۸۰۰ تن است و همچنین بیشترین میزان تولید تخم مرغ را نسبت به سال‌ها گذشته داریم و قیمت‌ها افرایشی نخواهد بود، اما هنوز دقیقا مشخص نیست که چرا تخم مرغ با وجود عرضه فراوان همچنان در بازار دارای دو نرخ است.

تخم مرغ برای شب عید و ماه رمضان گران نمی‌شود

روز گذشته نیز، ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه تولید تخم مرغ در وضعیت مطلوبی قرار دارد و نسبت به سال‌های گذشته بیشترین میزان تولید را داریم، گفت: روزانه ۳۰۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می شود در حالی که قبلا میزان تولید حدود ۲۷۰۰ تن بود.

او ادامه داد: نه تنها هیچ کمبودی در تخم مرغ وجود ندارد بلکه حتی با مازاد تولید هم مواجه هستیم. حداکثر مصرف تخم مرغ ۲۸۰۰ تن است و نسبت به آمارها روزانه ۲۰۰ تن مازاد داریم. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که چون تخم مرغ ارزان‌ترین کالای پروتئینی است در سبد غذایی خانواده ها نقش پررنگ تری پیدا کرده و مصرف آن افزایش یافته است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اضافه کرد: قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ برای تولیدکنندگان حدود ۲۰ هزار تومان است و میانگین خرید تخم مرغ در کشور نیز حدود ۱۹ هزار تومان شده است.

نبی پور اظهار کرد: برای شب عید و ماه رمضان به اندازه کافی تخم مرغ وجود دارد و قیمت‌ ها نیز بالا نمی رود.

او همچنین به کمبود کشتارگاه و سردخانه برای مرغ‌های ۹۰ هفته‌ به بعد و افزایش قیمت کارتن و شانه نیز اشاره کرد وگفت: قیمت یک شانه تخم مرغ که ۳ سال پیش ۶۰ تومان بود در حال حاضر به ۱۲۰۰ تومان و کارتن ۷۰۰ تومانی نیز به حدود ۱۰ هزار تومان رسیده است.

منبع: ایسنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار