برخی خبازی‌های شهر گرگان سهمیه نان‌های دولتی را به ادارات می‌فروشند و این کار گلایه شهروندان را به همراه داشته است.

خبازان حق فروش نان دولتی را به ادارات ندارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان گرگان، تعدادی از شهروندان گرگانی در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان با گلایه مندی از برخی خبازی‌های شهر گرگان گفتند: در حالی که مردم در صف‌های طویل منتظر دریافت نان هستند برخی خبازان  چند تنور نان را جمع و کنار می‌گذارند و از دادن نان به مردم خودداری می‌کنند.

یکی از این شهروندان گفت: زمانی که دلیل جمع آوری نان هارا از خبازان جویا می‌شویم می‌گویند نان را برای اداره‌ای خاص و یا برای مغازه داران کنار می‌گذارند.

مقیمی رئیس اتحادیه خبازان گلستان در این باره گفت: اگر خبازی نان دولتی را به نام اداره یا مغازه‌ای کنار بگذارد و از دادن آن به مردم خودداری کند، کاری خلاف قوانین انجام داده است و مردم با مشاهده این کار حتما موضوع را با شماره‌های ۳۲۲۲۰۴۱۵  (فرمانداری)، ۳۲۱۲۱۰۳۴ (اتحادیه خبازان)، ۳۲۲۲۹۶۶۳ (تعزیرات) و ۱۲۴ در میان بگذارند.

او گفت:  هیچ اداره‌ای نباید از نان نوع یک که با نرخ تمام دولتی عرضه می‌شود استفاده کند.

مقیمی می‌گوید: با ارائه گزارش مردمی از تخلف خبازی‌ها سهمیه این نانوایی‌ها کاهش پیدا می‌کند.

او درباره کیفیت نان و گلایه‌های مردمی در این باره گفت: بخشی از کیفیت نان به عملکرد و تخصص نانوا و بخشی دیگر به کیفیت آرد بستگی دارد و ممکن است کیفیت آرد تهیه شده از گندم‌های وارداتی مطلوب نباشد و بر کیفیت نان تاثیر بگذارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار