برخی پزشکان گلستانی همچنان از نصب کارتخوان در مطب‌های خود خود داری می‌کنند و این موضوع نارضایتی بیماران را به همراه داشته است.

نظارت ناکافی سازمان نظام پزشکی گلستان بر موضوع کارتخوان پزشکان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان گرگان، به گفته هزارجریبی مدیرکل امور مالیاتی گلستان در قانون به صراحت عنوان شده پزشکان ووکلا دو گروه صنفی هستند که اگر نسبت به استفاده از دستگاه کارت خوان ممانعت کنند به شدت با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود و وظیفه نظارت این موضوع در مطب‌های پزشکان بر عهده سازمان نظام پزشکی است.

طبرسا رئیس سازمان نظام پزشکی گلستان در این باره گفت: اززمانی که روال بر این شد تا دستگاه کارت خوان در مطب‌ها قرار گیرد اکثریت پزشکان از کارت خوان استفاده می‌کنند و تعداد انگشت شماری از پزشکان گلستانی هستند که از دستگاه کارت خوان استفاده نمی‌کنند.

او می‌گوید: اداره کل امور مالیاتی باید این موضوع را به مراجع قانونی گزارش دهد تا برابرقانون با آن‌ها برخورد شود.

طبرسا گفت: اگر انتظار دارید از طرف سازمان نظام پزشکی استان برای بازرسی از مطب پزشکان سرکشی شود این امر امکان پذیر نیست چراکه ما درسازمان نظام پزشکی نیرویی نداریم که برای سرکشی به مطب پزشکان مراجعه کنند و موضوع کارت خوان‌ها را بررسی کنند.

به گفته رئیس نظام پزشکی استان موارد تخلفاتی که به ما اطلاع رسانی شود پیگیری می‌شود و به پزشک مربوطه تذکر می‌دهیم.

طبرسا گفت: تمام پزشکان نسبت به داشتن دستگاه کارتخوان مطلع هستند واطلاع رسانی چه از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها و چه از طریق سازمان نظام پزشکی انجام شده است، پزشکی که خلاف این موضوع عمل می‌کند باید با آن برخورد شود.

او گفت: از آنجایی که اداره کل دارایی به دستگاه‌های کارتخوان و تراکنش‌های این افراد دسترسی دارند باید افرادی که تخلف می‌کنند را شناسایی و به ما معرفی کنند تا برخورد لازم با آن‌ها انجام شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار