جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: هزار و ۹۰۰ تن برنج وارداتی تنظیم بازاری به گلستان تخصیص داده شده که در حال عرضه هستیم.

۱۹۰۰ تن برنج تنظیم بازار به گلستان اختصاص یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ سعید حسن پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نوساناتی که در قیمت برنج در سطح کشور حادث شده، ستاد تنظیم بازار استان و کشور پیگیری‌های لازم را در خصوص تامین برنج تنظیم بازار از نوع وارداتی (هندی و تایلندی) انجام داد.

جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: هزار و ۹۰۰ تن برنج وارداتی به استان تخصیص داده شده که برنج تایلندی با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج هندی در دو پارت با قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ هزار تومان و ۲۴ هزار تومان در مراکز مشخص در حال توزیع است.

وی عنوان کرد: به هیچ عنوان این قیمت‌های موجود در بازار مورد پذیرش ما نیست و با توجه به اینکه برنج مشمول قیمت‌گذاری نیست اما این دلیل نمی‌شود با هر قیمتی برنج در سطح بازار عرضه شود.

حسن پور بیان کرد: تعدادی دلال و واسطه نسبت به نگهداری برنج اقدام کرده و این امر سبب نابسامانی شده است و در جلسات تنظیم بازار و امنیت غذایی این موضوع در دستور کار قرار گرفت و به دستگاه‌های نظارتی تکلیف شده در تمام روز در سطح بازار رصد و نظارت داشته باشند.

جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: قیمت‌های موجود در بازار با قیمت تمام شده کشاورزی فاصله زیادی داشته و افزایش ۶۰ الی ۷۰ درصدی قیمت‌ها را شاهد هستیم.

وی بیان اینکه با هرگونه احتکار و گرانفروشی برخورد خواهد شد، گفت: این موضوع انتفاعی برای کشاورزان نداشته زیرا فصل فروش آنها نیست.

حسن پور اضافه کرد: درخواست افزایش سهمیه برنج تنظیم بازار برای پایان سال داده شده و از دو ماه گذشته توزیع را آغاز کرده‌ایم.

جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان عنوان کرد: محل‌های فروش مشخص بوده و در هر شهرستانی بسته به میزان جمعیت بین یک تا سه عامل فروش مشخص شده است و عرضه برنج تنظیم بازاری تا زمان التهاب بازار ادامه دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار