فرماندار کلاله گفت: ۱۲ هزار و ۸۵ کودک پنج تا هشت ساله این شهرستان تاکنون ۲۱۶ نفر نوبت اول واکسن کرونا را تزریق کردند.

۲۱۶ کودک ۵ تا ۸ ساله شهرستان کلاله واکسن کرونا تزریق کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرهاد شیبک روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا جمعیت واجد شرایط تزریق واکسن کرونا (گروه سنی ۱۲ به بالا) کلاله را بیش از ۹۲ هزار نفر اعلام کرد و اظهارداشت: تاکنون در مجموع ۸۸ هزار و ۶۱۱ نفر از آنان معادل ۹۳ درصد نوبت اول و ۷۴ هزار و ۳۸۹ نفر معادل ۸۱ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی با گلایه از استقبال کم مردم از تزریق نوبت سوم واکسن کرونا، تصریح کرد: تاکنون ۲۰ هزار و ۸۴۳ نفر معادل ۲۶ درصد از جامعه هدف شهرستان نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کردند در صورتی که انجام واکسیناسیون همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمترین راهکار برای مقابله با شیوع این بیماری است.

فرماندار کلاله افزود: با شیوع بیماری کرونا هم اکنون ۳۸ بیمار کرونایی که چهار نفرشان زیر ۱۸ سال هستند در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان پذیرش شدند که ۹ نفر از آنان به دلیل وخامت حال در بخش مراقت‌های ویژه نگهداری می‌شود و در کنار آن روند مراجعه سرپایی نیز افزایش یافته است.

شیبک ارتقای سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه و همراهی بیشتر مردم در تزریق واکسن را در مدیریت و کنترل بیماری کرونا در کلاله موثر دانست از مردم خواست برای گذر از این موج بیماری هرچه زودتر برای تزریق نوبت سوم واکسن خود اقدام کنند.

وی گفت: برگزاری همایش‌های توجیحی برای دهیاران، تشکیل کمیته سلامت با همکاری بسیج، دهیاری و بهورزان در مناطق روستایی و نصب ۵۰ بنر برای اطلاع رسانی دوباره از تاثیر مثبت رعایت موارد بهداشتی و تزریق واکسن کرونا در کاهش شیوع بیماری در شهرستان انجام شده است.

فرماندار کلاله اظهارداشت: همچنین موارد لازم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در جامعه توسط بلندگوهای مساجد در حال اطلاع‌رسانی است و تیم‌های نظارتی به صورت مداوم واحدهای صنفی، مراکز اداری و مدارس و بانک‌ها را از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد بازدید قرار می‌دهند.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، علی‌آبادکتول، بندرگز، کلاله، کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و آق قلا در وضعیت قرمز، آزادشهر، رامیان، گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش در وضعیت نارنجی و مراوه‌تپه در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

شهرستان کلاله با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار