جاده روستای میان رستاق در علی آباد کتول که از سال ۹۷ پس از وقوع سیلاب تخریب شده، تاکنون اقدامی برای تعمیر آن انجام نشده است.

بازسازی جاده "میان رستاق" درپیچ و خم اعتبارات گم شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - یکی از اهالی روستای میان رستاق در تماس با خبرنگار ما گفت: در این روستا حدود ۱۵۰ هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که زیر کشت گندم رفته است و پس از رانش جاده بر اثر سیلاب کمباین‌ها و خودرو‌هایی نظیر آتش نشانی و امبولانس نمی‌توانند به این روستا تردد داشته باشند.

بیکی، معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در این باره گفت: در سیلی که سال ۹۷ و ابتدای ۹۸ رخ داد برآورد اولیه حاکی از خسارت ۲۶۹ میلیارد تومانی به جاده‌های استان بود که بلافاصله در سامانه سجاد همه خسارت‌ها وارد شد.

او گفت: در نهایت پس از بررسی‌ها مصوب شد ۲۴۵ میلیارد تومان خسارت به روستا‌ها و مناطق دچار خسارت شده که روستای میان رستاق هم جزو این مناطق بود پرداخت شود.

به گفته بیکی از این مبلغ در مرحله نخست ۱۱۰ میلیارد تومان ابلاغ شد و مقرر شد مابقی مبلغ در سال ۹۹ ابلاغ شود، اما دیگر این اتفاق رخ نداد.

بیکی گفت: زمانی که جاده این روستا بر اثر سیل تخریب شد جاده قدیمی با همکاری سپاه قابل دسترسی شد.

او می‌گوید: لازم است برای بازسازی این جاده مشاور ذیصلاح نظر دهد، اما با مبلغی که در مرحله نخست تخصیص داده شد هزینه مشاور تامین نشد.

بیکی گفت: اصلاح این مسیر جزو اولویت‌های اداره کل راهداری است و مکاتبات زیادی برای تامین اعتبار آن انجام شده است به محض تامین اعتبار مسیر اصلاح می‌شود.

روستای میان رستاق از توابع بخش مرکزی شهرستان علی آباد کتول و جزء دهستان زرین گل بوده و در جنوب شرقی این شهرستان قرار دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار